בדרישה לאמברגו נשק על ישראל: פעילים פרו-פלשתיניים השחיתו יצירה של פיקאסו

שני פעילים של ארגון Youth Demand הדביקו תמונה של אם וילד עזתיים על היצירה "אמהות" של פבלו פיקאסו משנת 1901 • לאחר מכן שפכה אחת הפעילות צבע אדום על רצפת הגלריה • דובר הארגון: "הממשלה שלנו מחמשת את ישראל כדי לבצע רצח עם"

פעילים של ארגון Youth Demand הדביקו תמונה של אם וילד בעזה על יצירת מופת של פיקאסו בגלריה הלאומית בבריטניה. צילום: אי.אף.פי

שני פעילים של ארגון Youth Demand הדביקו היום (רביעי) תמונה של אם וילד בעזה על יצירת מופת של פיקאסו בגלריה הלאומית בבריטניה כדי לדרוש אמברגו נשק על ישראל.

השניים נכנסו לחדר 43 בגלריה הלאומית והדביקו על היצירה "אמהות" של פבלו פיקאסו משנת 1901 תצלום של אם בעזה כשהיא מחזיקה את ילדה.

"לעצור את העקירה, ההרס והמוות"

לאחר ההדבקה, שפכה אחת הפעילות צבע אדום על רצפת הגלריה. ארגון Youth Demand קורא בחודשים האחרונים לממשלת בריטניה להטיל אמברגו נשק על ישראל וכן לעצור את כל רישיונות הנפט והגז החדשים שניתנו מאז 2021.

דובר הארגון אמר לאחר הפעולה: "הממשלה שלנו מחמשת את ישראל כדי לבצע רצח עם נגד פלשתינים ולהרוג ללא מעצורים בלבנון. צריך לעצור את העקירה, ההרס והמוות".

אחד הפעילים שהיו מעורבים במבצע הוה ג'יי הלאי בן ה-23, עובד שירות הבריאות הלאומי (NHS) מלונדון. הוא אמר: "אני נוקט פעולה כי בנקודה זו עברה יותר משנה של צפייה בעמיתיי בתחום הבריאות מושמדים על ידי פצצות, על ידי כדורים ועל ידי הצורך לנתח, ללא ציוד רפואי".

"אנחנו זקוקים לאמברגו נשק על ישראל. 87 אוזים מהציבור הבריטי רוצה זאת ומעולם לא היו מאוכזבים יותר מהממשלה שלנו. האם השחתת אמנות היא טקטיקת מחאה תקפה? זו הדרך היחידה להוביל אותנו לקראת צדק אמיתי. התנגדות אזרחית היא חובתנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר