"לעולם לא אנטוש את ישראל": חרט וילדרס הפך לצייצן הפרו ציוני ביותר ברשת

מנהיג הימין ההולנדי תקף ברשת את חמינאי וביקר בחריפות את נשיא צרפת על קריאתו לאמברגו נשק נגד ישראל • "החובה שלי כמנהיג המפלגה הגדולה ביותר בהולנד היא לעשות ככל יכולתי כדי שיהודים יוכלו לחיות בביטחון באירופה", כתב וילדרס

חרט וילדרס (ארכיון). צילום: איי.פי

"אם אתה מתחיל מלחמה, אל תתלונן כשאתה מתחיל להפסיד. אתה וארגוני הפרוקסיס שלך הם הסיבה המרכזית למלחמה ואתם הלוזרים". צייץ חירט וילדרס (62) בצהרי השבת בתגובה לציוץ של מנהיג איראן חמינאי שהאשים את ישראל במלחמות במזרח התיכון.

כמה שעות מוקדם יותר ועל רקע הצהרתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון על אמברגו נשק נגד ישראל צייץ וילדרס כי "החובה שלי כמנהיג המפלגה הגדולה ביותר בהולנד היא לעשות ככל יכולתי כדי שיהודים יוכלו לחיות בביטחון באירופה, להילחם באנטישמיות ובג'יהדיסטים, ולתמוך בישראל, בייחוד כשרוב הפוליטיקאים האירופאיים נוטשים אותה – אני לעולם אנטוש את ישראל״.

את הבוקר התחיל וילדרס עם שיתוף של ה"דה טלחרף" ההולנדי שעמוד השער שלו הוקדש לתמונותיהם של החטופים הישראלים בגיליון מיוחד של העיתון לרגל השבעה באוקטובר. בסוף הציוץ הוא הוסיף את האשטאג 'תחזירו אותם הביתה' ו'עם ישראל חי'.

אלו לא הציוצים היחידים של חרט וילדרס, אחד מתומכי ישראל המובהקים באירופה ומי שכבש בבחירות האחרונות את הולנד. כאשר מנהיג איראן חמינאי צייץ ותמך במתקפת הטילים על ישראל וילדרס הגיב בעברית על הציוץ בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, "אתה פסיכופת, מניאק מסוכן, אדם חולה שיפסיד כי ההיגיון הדמוקרטיה והחופש ינצחו ותמיד נתמוך בישראל". יום לאחר מכן, איחל וילדרס לעוקביו "שנה טובה".

מהמושב לתמיכה בישראל

אז מי הוא חירט וילדרס וכיצד הוא הפך לאחד מהתמוכים הנלהבים של מדינת היהודים?  וילדרס הוא המנהיג של מפלגת המפלגה למען החירות ( PVV ) ההולנדית. בבחירות האחרונות הפכה המפלגה שלו לגדולה ביותר בפרלמנט ההולנדי לאחר שהוביל קו נוקשה נגד הגירה, בדגש על מהגרים מהמזרח התיכון, במקביל לקו פרו ישראלי מובהק.

וילדרס הוא אחד מהמתנגדים המובהקים לאיסלאם ובעבר דרש לסגור בתי ספר אסלאמיים ומסגדים, הוא השווה את הקוראן ל'מיין קאמפף' וביקש לחוקק חוק שאוסר את הפצתו, כינה את האיסלאם "אידיאולוגיה טוטליטרית" והתבטא פעמים רבות נגד המהגרים המרוקאים המתגוררים בהולנד.

הקשר של וילדרס, כמו גם אהדתו לישראל נטועים עשרות שנים אחורה. בין הגילאים 17-19 וילדרס התנדב בעיקר בעבודות חקלאות במושב תומר שבבקעת הירדן. הוא הצהיר שהוא 'ציוני' וטוען שהמדינה הפלשתינית היחידה בעולם היא בכלל ירדן ואמר כי "ירדן היא פלשתין".

בראיונות רבים הוא תיאר את הקשר הרגשי העמוק שיש לו עם ישראל וטען שהיא המדינה היחידה במזרח התיכון בה הוא "חש בבית". אמנם וילדרס לא נבחר להיות ראש ממשלה, אך כיום הוא משמש כגורם מרכזי בקואליציית הימין שהוקמה בהולנד ונראה שבירושלים יכולים להיות בטוחים שיש להם חבר אמת בהולנד שכבר הוכיח עצמו בעבר, וימשיך להוכיח את עצמו בעתיד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר