הקהילה הפלשתינית ביוון טענה כי הנרצח בפיגוע ביפו אינו "אזרח חף מפשע" - ועוררה זעם ציבורי רחב

פוסט שפורסם ברשת ה-X בו נכתב כי היווני-ישראלי יונאס קרוסיס אינו חף מפשע כי שירת בצה"ל הצליח לעורר את זעמם של רבים • שר הבריאות היווני תקף והביע תמיכה בישראל: "לפי הפלשתינים אף אזרח ישראלי אינו חף מפשע, ולכן על כולם להירצח על ידי טרוריסטים"

זירת פיגוע הירי ביפו. צילום: גדעון מרקוביץ'

הקהילה הפלשתינית ביוון פרסמה אתמול (שישי) פוסט ב-X בו טענה כי קורבן הפיגוע ביפו, היווני-ישראלי יונאס קרוסיס אינו "אזרח חף מפשע" כי שירת בצה"ל. הפוסט עורר זעם ציבורי רחב באמצעי המדיה וברשתות החברתיות ומחק לאחר כמה שעות. 

יונאס קרוסיס, צילום: ללא

"להקיא", נכתב במילה בודדה בתגובה שזכתה למרבית סימני ה"לייק" בפוסט המקורי ב-X. מגיבים אחרים היו בוטים יותר, חלקם הזכירו לקהילה הפלשתינית את שרשרת הפיגועים שביצעו פלשתינים ושותפיהם על אדמת ומעל שמי יוון. באתרי חדשות רבים ביוון תקפו את הקהילה על הפרסום, ב-cretalive נכתב בטור מערכת: "הפוסט הזה הוא בושה, חוסר כבוד לעם היווני".

הפוסט המקורי,


אביו של יונאס, ד"ר דימיטריס קרוסיס מהמרכז הרפואי הדסה בירושלים, אמר לרשת הטלוויזיה MEGA: "אני פשוט הרוס מהתגובה הזו. אני מקווה בשביל האנשים שכתבו את זה שאלוהים יסלח להם על חילול הזיכרון של הילד שלי. בושה.

"הם לא יודעים שהוא הלך לצבא מתוך אידיאולוגיה משותפת שלנו, אבל שביקשנו שלא ישרת בתפקיד קרבי. הם לא יודעים ששליש מהמטופלים שלי הם פלשתינים, ואני הולך לכפרים שלהם, מבקר אותם ומטפל בהם".

זירת הפיגוע ביפו, צילום: AFP

גם בממשלת יוון ביקרו בחריפות את הפוסט המקומם, תוך הבעת תמיכה בישראל. שר הבריאות היווני, אדוניס ג'ורג'דיס, כתב: "התגובה של הקהילה הפלשתינית על רצח יונאס, מלבד היותה מבישה בעליל, היא גם הוכחה לבעיה האמיתית. לפי הפלשתינים אף אזרח ישראלי אינו חף מפשע, ולכן על כולם להירצח על ידי טרוריסטים, או על ידי רקטות, או על ידי מעשי טבח כמו זה ב-7 באוקטובר. לגרסתם, ה'פשע' של יונאס שהפך אותו ל'אשם', הוא ששירת בצבא הישראלי.

"ראוי שנזכור כי כל אזרחי ישראל, גברים ונשים, משרתים בצבא שכן מדינה זו מוקפת במיליוני אויבים שנשבעים מדי יום למחוק אותה מהמפה. יונאס הלך חסר דאגות ולא חמוש ברחוב, בעירו, בביתו, ושני מחבלים רצחו אותו בדם קר. אבל הוא לא היה חף מפשע לפי ההודעה הזו כי שירת בצבא. בגלל זה אנחנו תומכים בישראל - כי יש ליהודים את הזכות לקבל מולדת שבה הם יהיו בטוחים סוף סוף".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר