"הצעד הבא של ישראל יקבע את מסלול המלחמה" | כך מסקרים בעולם את מתקפת הטילים

כלי התקשורת באירופה מסקרים בהרחבה את מתקפת הטילים האיראנית על ישראל • כותרות ראשיות מדווחות על מטחי טילים מעל תל אביב ופיגוע ביפו • ב"גרדיאן" הבריטי דווח על "גל של טילים מעל ירושלים" • ב"דר שפיגל" הגרמני דיווחו על אזרחים שירדו למקלטים

כותרת חדשות מהעולם. צילום: ללא קרדיט

החל משעות אחר הצהריים, האתרים המובילים באירופה החלו להקדיש את הכותרות הראשיות ואת הכתבות המובילות לסיקור המלחמה בין ישראל לאיראן. האתרים המובילים דיווחו על אזהרת ארצות הברית מפני התקפה מיידית נגד ישראל. מהר מאוד הכותרות הפכו לכאלה שמדווחות על התקיפה.

ב"ניו יורק פוסט" כתבו ש"המטח מתחיל - עשרות פגיעות של טילים בליסטיים איראניים ברחבי ישראל לאחר שקרוב ל-200 חומרי נפץ קטלניים שוגרו לעבר המדינה היהודית".

ניו יורק פוסט, צילום: ניו יורק פוסט

"דר שפיגל" הגרמני מעדכן בכותרת הראשית ש"ישראל מדווחת על מתקפת טילים איראנית". בכותרת המשנה נכתב כי איראן החלה את מתקפת הטילים שלה על ישראל, ו"נמסר כי יותר מ-100 רקטות נורו". האתר מדווח גם על אזעקות שנשמעו בירושלים ועל ירידת תושבים למקלטים.

כותרת ראשית בדר שפיגל, צילום: דר שפיגל

ב"אל פאיס" הספרדי, הידוע בביקורתו על ישראל, הכתבות מתמקדות במצב במזרח התיכון. הכותרת הראשית מדווחת כי "איראן פתחה במתקפה אווירית עם ירי של כמעט 200 טילים על ישראל". האתר מדווח גם על הפיגוע ביפו, על הבטחת ההגנה של ביידן לישראל, ועל כתבות נוספות, כמו "צבא ישראל פולש לדרום לבנון" ו"ישראל דוחקת בפינוי של 30 עיירות בלבנון". טור דעה נוסף נכתב תחת הכותרת: "ישראל מתעקשת לחזור על הטעויות שלה".

כותרת ראשית באל פאיס, צילום: אל פאיס

ב"דר שטנדרד" האוסטרי, ההתדרדרות בין ישראל לאיראן הייתה הנושא המרכזי במהלך היום, למרות שבמדינה התקיימו בחירות דרמטיות יומיים לפני כן. בכותרת הראשית נכתב: "יותר ממאה רקטות נורו מאיראן לעבר ישראל", והכותרת המשנית ציינה ש"מאות רקטות נורו כתגובה לפעולות ישראל נגד חמאס וחיזבאללה".

כותרת ראשית בדר שטנדרט, צילום: דר שטנדרט

ב"לה רפובליקה" האיטלקי נכתב בכותרת הראשית: "יותר מ-200 טילים נורו נגד ישראל: האיראנים טוענים לנקמת נסראללה והניה". ביידן מורה ליירט את הטילים. טיל פגע בבניין בתל אביב, וירי ביפו גרם ל-8 הרוגים. הכתבה השנייה באתר כוללת סרטון עם הכיתוב "איראן תוקפת את ישראל: מטח הטילים הבליסטיים".

כותרת ראשית ב"לה רפובליקה", צילום: לה רפובליקה

ב"גרדיאן" הבריטי דווח על "גל שני של טילים מעל ירושלים במסגרת מתקפת הטילים של איראן". כל הכתבות באתר מתייחסות להיבטים השונים של ההתקפה האיראנית על ישראל, כולל איום התגובה הישראלית.

כותרת ראשית ב"דה גארדיאן", צילום: דה גרדיאן

ה"דיילי מייל" הידוע כפרו-ישראלי מדווח בכותרת הראשית על מתקפת הטילים, עם הכותרת: "איראן תקפה את ישראל". האתר מוסיף כי "איראן טוענת שירו מטח בן 500 טילים" ומזהירה מפני "התקפות קטלניות" אם צה"ל יגיב.

כותרת ראשית ב"דיילי מייל", צילום: הדיילי מייל

"לה מונד" הצרפתי מציין בכותרת הראשית: "200 טילים נורו מאיראן לעבר ישראל, הצבא הישראלי אומר שהאיום הוסר".

לה מונד הצרפתי, צילום: לה מונד

ב CNN כתבו בכותרת הראשית כי איראן שיגרה התקפת טילים על ישראל" והוסיפו כי נכון לעכשיו אין נפגעים מההתקפה.
בניו יורק טיימס דיווחו בכותרת הראשית על כך ש"איראן שיגרה מאות טילים בליסטיים על ישראל".

כותרת ראשית ב-CNN, צילום: ה-CNN
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר