נאבקים באנטישמיות? שרת החוץ של גרמניה בפגישה חשאית עם פעילים אנטי-ישראלים

אנאלנה ברבוק אירחה ארוחת ערב בהשתתפות פעילים אנטי-ישראלים • המוזמנים ניצלו את האירוע כדי לשטוח את משנתם • בין המשתתפים היו פעילים הידועים בהתבטאויות חריפות נגד ישראל, כולל האשמות ב"פשעי מלחמה", "טיהור אתני" והתעלמות מטבח 7 באוקטובר • משרד החוץ הגרמני סירב לחשוף פרטים נוספים על האירוע או על אמות המידה לבחירת המוזמנים

שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק. צילום: אי.פי.אי

עיתון "בילד" הגרמני חושף כי שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק, אירחה באופן חשאי ארוחת ערב בהשתתפות פעילים אנטי-ישראלים. דבר הפגישה התגלה כאשר המשתתפים עצמם נתנו לו פומבי ברשתות חברתיות.

ניאו-נאצים בהמבורג, גרמניה ׁ(ארכיון), צילום: GettyImages

בשעה שמשרד החוץ הגרמני מדגיש בהצהרותיו את המחויבות של גרמניה ל"מאבק באנטישמיות, בשנאה ובהסתה", השרה שעומדת בראשו הזמינה בשבוע שעבר, ביוזמתה, קבוצה של פעילים הידועים בשנאת ישראל לארוחת ערב מצומצמת עמה. על פי עדויותיהם, המוזמנים ניצלו את האירוע כדי לשטוח בפני ברבוק, ללא הפרעה, את משנתם.

"מכיר בקול שלה"

אלנה ג'ברין, אחת ממשתפי הארוחה, ציינה בפוסט שפירסמה ברשת האינסטגרם את שביעות רצונה מכך שמשרד החוץ של גרמניה "מכיר בקול שלה".

מהו אותו קול? ג'ברין, עיתונאית שעובדת עבור אמצעי תקשורת מובילים, בהם תחנת טלוויזיה ציבורית NDR, נוהגת לייחס לישראל "ביצוע של פשעי מלחמה על בסיס יומיומי" ומאשימה את ישראל ב"טיהור אתני".

אלנה ג'ברין, עיתונאית שעובדת עבור אמצעי תקשורת מובילים, צילום: רשתות חברתיות

פרוייקט ניטור האנטישמיות בתקשורת הגרמנית חשף בעבר שג'ברין מרבה להופיע בחולצה שעליה מתנוססת מפת פלשתין "מהים עד הנהר", ללא ישראל. בפוסטים שלה, גם אחרי טבח 7 באוקטובר, לא תמצאו אזכור של טרור נגד אזרחי ישראל, סימפטיה לחטופים או גינוי לחיזבאללה, אך כל זה לא מנע ממשרד החוץ הגרמני להזמין אותה לחלוק את השקפת עולמה עם ברבוק.

גם אמיליה רויג, פעילה אנטי-ישראלית נוספת, התגאתה בחשבון האיסנגרם שלה שניתנה לה האפשרות לפרוס את דעתיה בפני שרת החוץ של גרמניה. "לקחנו את ההזדמנות הזאת מאוד ברצינות, ונמשיך למחות נגד אי-צדק ורצח אנשים בעזה ובגדה המערבית", כתבה לאחר האירוע.

"נמשיך למחות נגד אי-צדק"

למקרה שתהיתם, רויג מעולם לא מחתה נגד רצח ישראלים, ובחינת הפוסטים שלה ברשתות החברתיות מגלה שהיא כלל "לא שמה לב" לטבח של 7 באוקטובר, ירי הטילים על ריכוזי אוכלוסייה ישראלים או כוונות החמאס והג'יהאד האיסלאמי למחוק את המדינה היהודית.

אמיליה רויג, פעילה אנטי-ישראלית, צילום: רשתות חבתיות

מוקדם יותר, רויג כבר נקלעה לשערורייה רבתי, אחרי שפירסמה סרטון אנטישמי, ובו נטען כי ישראל הסכימה להפסקת האש עם חמאס רק כדי להגביר את זרם הקונים במהלך עונת השופינג הנפתחת ב"בלאק פריידיי".

משרד החוץ הגרמני בחר שלא להשיב על שאלות "בילד" באשר לזהות האורחים האחרים בארוחת הערב עם שרת החוץ ברבוק, וכן באשר לאמות המידה לבחירת המוזמנים לאירוע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר