אסון היאכטה באיטליה: הממשלה חושדת שמידע סודי נמצא בכספות בספינה שטבעה

כלי תקשורת באיטליה דיווחו כי משמר מיוחד הוצב באזור בו טבע כלי השיט שבטביעתו נספו מיליארדר בריטי ושישה אנשים נוספים • סריקות מבוצעות באתר בחיפוש אחר כספות אטומות למים המכילות כוננים קשיחים ובהם מידע של שירותי ביון מרחבי העולם

צוללנים מחפשים אחר הנעדרים בטביעת היאכטה מול חופי סיציליה. צילום: רויטרס

אסון היאכטה באיטליה: צוללנים מיוחדים סורקים את שרידי כלי השיט היוקרתי שטבע מול חופי סיציליה ועל סיפונו ניספו שבעה בני אדם, בהם המיליארדר הבריטי מייק לינץ', זאת לאחר שנחשף כי ייתכן ובין שרידי הספינה נמצאים כוננים קשיחים עם מידע רגיש.

כלי תקשורת באיטליה דיווחו כי כוחות אבטחה מיוחדים הוצבו מסביב לאתר בו טבעה הספינה, זאת לאחר שהרשויות קיבלו מידע לפיו ייתכן ופרטים רגישים נמצאים בכספות אטומות למים שנמצאות בכלי השיט.

על פי הדיווח, לינץ' קיים קשרים עם ארגוני ביון בבריטניה, ארצות הברית ובמקומות אחרים בעיקר דרך חבר ביטחון הסייבר "דארקטרייס" אותה ייסד. לינץ' ייעץ גם לראשי ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון ותרזה מיי בנושאי ביטחון סייבר ונחשף למידע רגיש במסגרת זו.

היאכטה הטבועה נמצאת בעומק של 50 מטרים ועל סיפונה נמצאות לפחות שתי כספות שבהן מאוכסנים כוננים קשיחים מוצפנים המכילים מידע מסווג ביותר. מומחים מעריכים כי המידע שנמצא על הכוננים כולל סיסמאות לאתרים רגישים, מסמכים מזהים ומידע פרטי של ארגוני ביון שונים.

גורמים במשטרת איטליה סיפרו לרשת החדשות האמריקנית, סי.אן.אן, כי בתחילה חששו במשטרה כי גנבים ינסו לבזוז תכשיטים וחפצי ערך מהספינה הטרופה, אך כעת חוששים במדינה מהתערבות של ארגון ביון של מדינות זרות כמו סין ורוסיה להוציא את המידע הקריטי שנמצא על סיפונה.

הרשויות באיטליה מתכננות למשות את כלי השיט ממי הים בשבועות הקרובים כחלק מחקירה פלילית של המשטרה באשר לנסיבות תביעת כלי השיט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר