יעצה לאו"ם, מחזיקה בדוקטורט יוקרתי - ומתגוררת בדירה צנועה: מי היא הבעלים המסתורית של יצרנית הזימוניות בהונגריה

כריסטיאנה-רוסריה ברשוני-ארצ'ידיאקונו בת ה-49 היא אולי האדם המבוקש ביותר על ידי התקשורת העולמית (וצמרת חיזבאללה) - בהנחה שהיא בכלל דמות אמיתית • בין השאר, היא מחזיקה בתארים מתקדמים יוקרתיים וייעצה לכאורה לנציבות האירופית • והחברה שבראשה עמדה? "העבירה תשלומים דרך המזרח התיכון"

ברשוני-ארצ'ידיאקונו על רקע הבית שבו הייתה רשומה החברה. צילום: רויטרס, צילום מסך

מאז נקבע כי מכשירי הזימונית שהתפוצצו בלבנון נשאו את הלוגו של Gold Apollo, מנסים בחברה הטייוואנית להבהיר: לא אנחנו ייצרנו את המכשירים, אלא חברה הונגרית שפעלה ברישיון. בדיקה של החברה ההונגרית מעלה שאלות רבות - ובעיקר תהייה שמא מדובר בחברת קש שהקימו מי שעומדים מאחורי המבצע חסר התקדים נגד ארגון הטרור הלבנוני.

הסו צי'נג-קואנג, ראש "גולד אפולו", מוסר הסברים לעיתונאים בטאיפיי, הבוקר, צילום: אי.אף.פי

"מכשירי הזימונית AR-924 יוצרו בידי חברת BAC Consulting KFT, שיושבת בבודפשט", נמסר מחברת "גולד אפולו". "בהתאם להסכם שיתוף הפעולה, אנו מעניקים ל-BAC הרשאה להשתמש בסימן הרשום שלנו לצורך מכירות באזורים מסוימים, אולם העיצוב והייצור של המוצרים נמצא באחריות בלעדית של BAC".

אחד הביפרים שהתפוצץ במסגרת המתקפה בלבנון, צילום: רשתות ערביות

יו"ר החברה הטייוואנית, הסו צ'ינג-קוואנג, אמר הבוקר לעיתונאים כי לחברתו היה הסכם עם BAC בשלוש השנים האחרונות, אולם לפי סוכנות הידיעות אי.פי הוא לא הראה כל מסמך. עם זאת, הסו סיפק פרט מעניין: "התשלומים של BAC היו משונים מאוד", אמר. לדבריו, הם הגיעו "דרך המזרח התיכון". הוא לא פירט.

הבית בבודפשט, שממנו פעלה החברה ההונגרית, צילום: אי.פי

ומהי אותה חברת BAC? עיון באתר החברה רק מוסיף למסתורין. על פי שירות הרישום העסקי של Opten החברה נוסדה ב-19 במאי 2022 ועיסוקיה מגוונים – מייעוץ עסקי ועד למכירות של תכשיטים. גם תחום הטלקום מוזכר, אולם בדיקת האתר ההונגרי 24.hu לא מצאה כל עדות לעיסוק במכשירי זימונית.

בכתובת שבה היא רשומה - דרך סוניי 33א' בבודפשט - נמצא בית פרטי בן שתי קומות.

לחברה בעלים אחת, ששמה כריסטיאנה-רוסריה ברשוני-ארצ'ידיאקונו (49), שלדבריה היא בעלת שורשים הונגריים ואיטלקיים. האתר ההוגנרי 24.hu מצא כי כתובתה הפרטית היא דירה בקומה שמינית בבניין משותף בשכונת אויפשט - נכס שלא לגמרי מתיישב עם הישגיה האישיים - לפחות לפי הביוגרפיה שמופיעה באתר: ברשוני-ארצ'ידיאקונו מחזיקה בדוקטורט בפילוסופיה מיוניברסיטי קולג' בלונדון והשלימה לימודי פוסט-דוקטורט ב"לונדון סקול אוף אקונומיקס". היא סיפקה שירותי ייעוץ עבור הנציבות האירופית, אונסק"ו והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

ברשוני-ארצ'ידיאקונו כותבת על עצמה שהובילה את BAC מאז 2019, אף שהחברה הוקמה - לפחות בהונגריה - רק ב-2022. היום (רביעי) בצהריים האתר של החברה נפל ובכניסה אליו מופיעה הודעה על עבודות תחזוקה.

למרות הסממנים המחשידים והסבירות הגבוהה שמדובר בחברת קש, "ישראל היום" שלח שאלות למייל של ברשוני-ארצ'ידיאקונו, שהופיע באתר טרם נפילתו. אם יגיעו התשובות, הכתבה תעודכן בהן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר