צרפת: מאות יצאו להפגין בשעה שבית המשפט דן במקרה אונס מזעזע

אזרח המדינה נאשם שסימם ואפשר ל-50 גברים אחרים לאנוס את אשתו בשעה שהיא משותקת • האיש תיעד את המעשים והעלה אותם לאתר אינטרנט בבעלותו

"כולם עם ג'יזל", הפגנה נגד תרבות האונס בפריז. צילום: רויטרס

מאות בני אדם, רובם נשים, יצאו אתמול להפגין בצרפת לאחר שפרשת אונס המזעזעת את המדינה זכתה לסיקור ציבורי נרחב, זאת בשעה שבית משפט במדינה דן במקרה. משפטו של דומיניק פליקו, גבר בן 71, נאשם בכך שסימם את רעייתו, ג'יזל פליקו

ארגון פמניסיטיים קיימו הפגנות בכמה ערים גדולות במדינה האירופאית, ממרסיי עד פריז, ונשאו שלטים כמו "הבושה חייבת לעבור צד" "ג'יזל אנו תומכות בך" ו"קורבנות אונס – אנו מאמינים לך". ההפגנות התקיימו בתמיכה בפליקו, שהתעקשה לקיים את המשפט בדלתיים פתוחות, אף שהוצעה לה אפשרות לקיים את המשפט באופן פרטי. עורכי דינה טענו כי ההחלטה התקבלה המטרה לעודד מודעות למקרי אונס ושימוש בסמים על מנת לבצע אונס.

הפגנת תמיכה בג'יזל פליקו בפריז, בירת צרפת // צילום: רויטרס

במסגרת המשפט, שהחל בתחילת החודש, דומיניק פליקו נאשם כי סימם את אשתו בהזדמנויות שונות במשך יותר מעשור ואפשר ל-50 גברים זרים לאנוס אותה כשהיא תחת השפעת הסמים. פליקו גם נאשם בביצוע מעשי אונס באשתו בעצמו כשהיא תחת השפעת סמים. בנוסף, פליקו נאשם שתיעד את המעשים והפיץ את הצילומים באתר אינטרנט שבבעלותו.  

פליקו אמור היה להעיד במשפטו בשבוע שעבר אך העדות נדחתה לאחר שחש ברע. הוא צפוי, בכפוף למצבו הרפואי, לתת עדות בפני בית הדין מחר. 50 גברים נוספים נאשמים גם הם באונס במסגרת הפרשה. עורכת דינו של פליקו, ביאטריס זווארו אמרה כי מרשה מודה באישומים נגדו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר