נחשפה רשת ענק לזיוף משחקי רטרו באירופה

בפשיטה שערכה משטרת איטליה נתפסו כ-12,000 קונסולות המכילות יותר מ-47 מיליון משחקי וידאו מזויפים • בין המשחקים המזויפים היו חיקויים למותגים אהובים במיוחד, כמו האחים סופר מריו ומלחמת הכוכבים

קונסולת משחק. צילום: Getty Images/ iStockphoto

משטרת איטליה חשפה בסוף השבוע רשת ענק להברחת קונסולות עם משחקי רטרו מזויפים שביצעה עסקאות בשווי 50 מיליון יורו. בפשיטה נתפסו כ-12,000 קונסולות המכילות יותר מ-47 מיליון משחקי וידאו מזויפים.

בין המשחקים המזויפים היו חיקויים למותגים אהובים במיוחד, כמו האחים סופר מריו ומלחמת הכוכבים. הקונסולות המזויפות היו חיקויים של מכשירים איקוניים שיוצרו על ידי סגה, נינטנדו ואטארי.  כל המכשירים היו מצוידים בסוללות ומעגלים חשמליים לא מאושרים, ואשר לא עמדו בתקני הבטיחות של האיחוד האירופי.

תשעה אזרחים איטלקים נעצרו בפרשה והואשמו בסחר בסחורות מזויפות. הם צפויים לעונש של עד שמונה שנות מאסר אם יורשעו.

אלסנדרו לנגלה, ראש יחידת הפשיעה הכלכלית של המשטרה הפיננסית בטורינו, מסר לסוכנות הידיעות AFP כי כל המוצרים יובאו מסין ונועדו למכירה בחנויות מתמחות או באינטרנט.

התופעה הידועה כ"רטר וגיימינג" - משחקים וקונסולות ישנים שיצאו לפני עשורים - זוכה לאחרונה לפופולריות רבה ולמחירים גבוהים. ב-TikTok, ההאשטאג #retrogaming צבר יותר מ-170 מיליון פוסטים.
לנגלה ציין כי התופעה "חווה שלב של פופולריות רבה והתרחבות מסחרית". לדוגמה, מערכת סופר נינטנדו נמכרת באינטרנט במחירים שבין 131 ל-360 דולר. בשנת 2021, עותק חתום של משחק הווידאו סופר מריו 64 שבר שיא כשנמכר במכירה פומבית תמורת יותר מ-1.5 מיליון דולר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר