ה"ג'ואיש כרוניקל" הסיר את הכתבות של העיתונאי שפרסם על "חשש להבחרת חטופים לאיראן מפילדלפי"

בעיתון הבריטי ערכו חקירה בעקבות שורת פרסומים של אילון פרי • "לא הסתפקנו בחלק מטענותיו", טוענם בעיתון, והודיעו כי העבודה עם הכתב הופסקה • דובר צה"ל הגרי סתר בהצהרתו ציטוט של הפרסום על החשש להברחה, שגם הזכירה שרה נתניהו בשיחה עם משפחות חטופים

הדיווח של פרי על תוכנית ההברחה של סינוואר. צילום: צילום מסך

העיתון הבריטי "ג'ואיש כרוניקל" סיים חקירה יסודית על העיתונאי העצמאי אילון פרי, שהחלה לאחר שהועלו האשמות על היבטים ברקורד שלו. בדיווח שפרסמו היום (שבת) בעיתון נאמר כי "למרות שאנו מבינים שהוא אכן שירת בצבא ההגנה לישראל, לא הסתפקנו בחלק מטענותיו. לכן הסרנו את הסיפורים שלו מהאתר שלנו וסיימנו כל קשר עם מר פרי".

הצהרת דובר צה"ל: הפצנו את התיעוד גם באנגלית שכל העולם ייראה את אכזריות חמאס // דובר צה"ל

לטענתם, "ה"ג'ואיש כרוניקל" שומרת על הסטנדרטים העיתונאיים הגבוהים ביותר בנוף מידע שנוי במחלוקת, ואנו מצטערים מאוד על השתלשלות האירועים שהובילה לנקודה זו. אנו מתנצלים בפני קוראינו הנאמנים ובדקנו את התהליכים הפנימיים שלנו כדי שהדבר לא יחזור על עצמו". כזכור, דובר צה"ל דניאל הגרי סתר בהצהרתו ציטוט של הפרסום על החשש להברחה, שגם הזכירה שרה נתניהו בשיחה עם משפחות חטופים.

כאמור, לפני כיומיים, העיתון הבריטי פתח בבדיקה בנוגע לאילון פרי, עיתונאי ישראלי שפרסם שורת חשיפות הנוגעות למלחמת חרבות ברזל ובהן על תוכנית לכאורה להבריח חטופים דרך ציר פילדלפי. בעיתון, שם עבד פרי כעיתונאי חיצוני, פרסמו הודעה חריגה: "מודעים להאשמות הנוגעות לעיתונאי הפרילנס, ואנחנו מתייחסים אליהן ברצינות רבה". 

סינוואר, צילום: אי.אפ.פי

ההודעה באה לאחר שבעיתון פורסם דיווח מאת פרי תחת הכותרת "התוכנית הסודית של סינוואר 'להבריח חטופים לאיראן'". בכותרת המשנה של הכתבה דווח כי "מסמכים שנתפסו בידי צה"ל ומידע שהושג בחקירות עשוי ללמד כיצד מתכוון מנהיג חמאס להיחלץ ממצוקתו". שרה נתניהו ציטטה את הפרסום בפגישה עם הורי החטופים, אלא שדובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הבהיר במסיבת עיתונאים: איני מכיר כל מידע מודיעיני באשר לאפשרות של הברחת חטופים דרך ציר פילדלפי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר