ה"ג'ואיש כרוניקל" מתנער? בודקים את הדיווח על התוכנית להברחת חטופים מציר פילדלפי

העיתון הבריטי בהודעה חריגה: "מודעים להאשמות הנוגעות לעיתונאי הפרילנס, ואנחנו מתייחסים אליהן ברצינות רבה" • לפני שבוע פרסם אלון פרי ב"כרוניקל" על "תוכנית סינוואר להברחת חטופים" - בצה"ל הבהירו: "אינה מוכרת"

הדיווח של פרי על תוכנית ההברחה של סינוואר. צילום: צילום מסך

טלטלה ב"ג'ואיש כרוניקל": אתר החדשות הבריטי-יהודי פתח בבדיקה בנוגע לאילון פרי, עיתונאי ישראלי שפרסם שורת חשיפות הנוגעות למלחמת חרבות ברזל ובהן על תוכנית לכאורה להבריח חטופים דרך ציר פילדלפי.

באחרונה עלו ספקות לגבי אמינות דיווחיו בכלל וזהותו של פרי בפרט.

בהודעה חריגה מאוד מסרה מערכת ה"כרוניקל": "העיתון מודע להאשמות הנוגעות לעיתונאי הפרילנס, ואנחנו מתייחסים אליהן ברצינות רבה. ה'ג'ואיש כרוניקל' הוא העיתון היהודי הוותיק בעולם ותמיד הקפיד על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של דיווח ושל יושרה".

עוד נכתב כי "נערכת חקירה ויימסר עדכון בבוא העת".

ההודעה החריגה של ה"כרוניקל", צילום: צילום מסך

ההודעה באה לאחר שלפני שבוע פרסם העיתון דיווח מאת פרי תחת הכותרת "התוכנית הסודית של סינוואר 'להבריח חטופים לאיראן'". בכותרת המשנה של הכתבה דווח כי "מסמכים שנתפסו בידי צה"ל ומידע שהושג בחקירות עשוי ללמד כיצד מתכוון מנהיג חמאס להיחלץ ממצוקתו". שרה נתניהו ציטטה את הפרסום בפגישה עם הורי החטופים, אלא שדובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הבהיר במסיבת עיתונאים: איני מכיר כל מידע מודיעיני באשר לאפשרות של הברחת חטופים דרך ציר פילדלפי.

השבוע חשף אמיר שואן בתוכנית "הצינור" כי שמו האמיתי של פרי הוא אלי יפרח. בניגוד לנטען בביוגרפיה באתר האישי שלו, הוא לא השתתף במבצע אנטבה; בניגוד לנטען, הוא גם לא היה פרופסור באוניברסיטת תל אביב; ולבסוף, לדברי אמיר שואן גם הטענה שהיה מסתערב אינה נכונה, ואילו התמונה שהעלה – אינה שלו. בתגובה לגילויים, אמר פרייפרח בהקלטה: "מה זה השטויות האלה? גם אם זה נכון זה לא אייטם בכלל. אתם לא יודעים לפרגן. אתם עם דפוק מלא שנאת חינם ואם חמאס לא היה, אתם הייתם מזמן מושמדים ומפוזרים בתפוצות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר