בנו של הרב הראשי לאוקראינה, שנפל במלחמה, יובא מחר למנוחות בקייב

הרב משה ראובן אסמן מסר כי בנו מתתיהו (אנטון) מת בהגנה על המולדת בשורות הצבא האוקראיני • בני הזוג אסמן אימצו את אנטון היתום כשהיה בן 11: "נתנו לו את השם מתתיהו לזכר גיבור מרד המכבים, שגם הוא נלחם נגד אימפריה כובשת"

הרב אסמן עם הרמטכ"ל האוקראיני לשעבר זלוז'ני. צילום: דף הפייסבוק של הרב אסמן

בנו של הרב הראשי לאוקראינה נפל במלחמה נגד רוסיה - ויובא מחר למנוחות בקייב. על כך הודיע הרב משה ראובן אסמן עצמו.

בפוסט שהעלה לפני זמן קצר היום (רביעי) כתב הרב אסמן כי בנו מתתיהו (אנטון) סמבורסקי מת בהגנה על אוקראינה. הפרידה תיערך מחר בבית הכנסת המרכזי בקייב.

ההודעה בעמוד הפייסבוק של הרב אסמן, צילום: צילום מסך

לפני שבוע בישר הרב על נפילת בנו וגולל את סיפורו. "ב-2002 אני ורעייתי אימצנו ילד יתום בן 11", כתב הרב. "קראו לו אנטון סמבורסקי, אבל החלטנו לקרוא לו מתתיהו (מוטי) על שם גיבור של מרד מכבים ההרואי נגד קיסרות כובשת - אירועים, ששימשו בסיס לחג החנוכה. 

מתתיהו-אנטון בילדותו, עם משפחת הרב, צילום: עמוד הפייסבוק של הרב אסמן

"מוטי חי עם משפחתנו כעשור, וכאשר התבגר - החליט לעבור לגור לבד. הוא התחתן, ובמאי השנה נולדה לו בת. אלא ששבוע אחרי לידתה, גויס מוטי. אחרי טירונות קצרה, הוא נשלח מיד לחזית. בפעם האחרונה היינו איתו בקשר ב-17 ביולי. ב-24 בו הקשר עמו אבד במהלך הקרבות. רעייתו קיבלה מסמך רשמי".

מאז תחילת הפלישה הרוסית בפברואר 2022, עושה הרב אסמן ימים כלילות כדי לסייע לקהילה היהודית באוקראינה. פעילותו למען כלל האזרחים האוקראינים והסיוע שארגן עבורם הפכו אותו לאישיות מוכרת ומוערכת ברחבי המדינה.  

 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר