גרמניה סוגרת גבולות בעקבות הפיגועים האחרונים - הכניסה מותרת: רק אחרי בידוק

הגבלות הכניסה למדינה ייכנסו לתוקף בשבוע הבא ויימשכו חצי שנה • הממשלה בברלין החליטה להציב ביקורת גבולות כדי לבלום הגירה בלתי-חוקית וכניסה של גורמים איסלאמיסטיים • שרת הפנים ננסי פזר: "עושים כל שביכולתנו כדי להגן על אנשינו מפני איומים שונים"

לאחר הפיגועים: גרמניה מרחיבה את הפיקוח בכל הגבולות. צילום: אי.אף.פי

שרת הפנים של גרמניה, ננסי פזר, הודיעה הלילה (בין שני לשלישי) על הצבת ביקורת משטרתית בכל גבולות המדינה למשך חצי שנה בעקבות מתקפות הטרור בזולינגן ובמינכן והתופעה המתעצמת של הגירה לא חוקית למדינה.

הירי ליד הקונסוליה הישראלית במינכן: כוחות מיוחדים של משטרת גרמניה בזירת האירוע // רויטרס

מדובר בצעד חריג מאחר וגרמניה חתומה על "אמנת שנגן" אשר מאפשרת חופש תנועה בין המדינות החברות באיחוד האירופי והגבולות שלה אמורים להיות פתוחים למעבר מכל תשע המדינות הגובלות בה.

עד כה המשטרה הוצבה בחמש מתוך תשע המדינות הגובלות בגרמניה, אולם לאור העליה בהגירה הבלתי חוקית למדינה, כולל הגירה וכניסה של איסלאמיסטים לתוך המדינה אשר ביצעו פיגועי טרור, וחשש מעליה בפשיעה, החליטה גרמניה להפעיל אמצעים חריגים כדי לנסות להחזיר את המצב לשליטה ולעצור את המעבר החופשי בינה לבין שכנותיה.

שרת הפנים של גרמניה, ננסי פייזר, צילום: רויטרס

"אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להגן על האנשים בארצנו מפני האיומים השונים", אמרה השרה פזר.

כזכור, לפני כחודש מבקש מקלט ממוצא סורי ששהה באופן לא חוקי בגרמניה רצח שלושה אנשים בפסטיבל אמנות בעיר סולינגן. מחבל אחר, אמרה איברהמוביץ בן ה-18, אוסטרי מוסלמי ממוצא בוסני, ניסה בשבוע שעבר לבצע פיגוע בקונסוליה הישראלית במינכן לאחר שבבוקר ניסיון הפיגוע הוא חצה באמצעות רכבו הפרטי את הגבול לגרמניה.

אחרי הפיגועים: גרמניה תציב ביקורת גבולות כדי לבלום הגירה בלתי-חוקית, צילום: אי.פי

כעת, המטרה של ממשלת גרמניה היא לצמצם עוד יותר את ההגירה הלא חוקית למדינה. לטענת השרה פזר, ביקורת הגבולות הכרחית עד שהאיחוד האירופי ייצר מדיניות שתגן באופן יעיל יותר על גבולותיה החיצוניים של אירופה.

פזר ציינה כי מדיניות ביקורת הגבולות, שהייתה נהוגה עד כה בחמש מדינות הגובלות עם גרמניה מתוך תשע המדינות החולקות עמה גבול ישיר, מנעה כניסה של כ-30 אלף מהגרים לא חוקיים מאז שהן יצאו לפועל.

משטרת גרמניה (ארכיון), צילום: אי.פי.איי

בשבועות האחרונים, ועל רקע ההצלחה ההיסטורית של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" בבחירות למדינות תורינגיה וסקסוניה, ומפלגת השמאל הפופוליסטי BSW, בראשות זארה ואגנקכט, המתנגדות להמשך ההגירה המאסיבית לגרמניה, מובילות גם מפלגות המרכז קו תקיף יותר נגד ההגירה למדינה.

הביקורות בגבולות המדינה יחלו ב-16 בספטמבר וגרמניה כבר הודיעה לנציבות האיחוד האירופי על המהלך. גרמניה טענה כי יש לו תוקף משפטי מאחר ומדובר ב"מצב מיוחד".

שרת הפנים של גרמניה, ננסי פייזר, צילום: אי.פי

יצויין שרק לפני מספר חודשים בזמן קיום טורניר אליפות אירופה לכדורגל בגרמניה, כוחות הביטחון של המדינה ביצעו ביקורת גבולות בכל מעברי הגבול של גרמניה כדי למנוע כניסת חוליגנים, פושעים וטרוריסטים, אם כי אז דובר על תקופה קצובה וקצרה יחסית, בעוד כעת נראה שמדובר בצעד שעשוי להימשך מעבר לחצי השנה שהוקצבה עבורו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר