שרת החוץ רמזה שישראל אחראית למות ששת החטופים - מחוקקת בגרמניה תקפה: "דבריה מבישים"

שרת החוץ אנאלנה ברבוק אמרה דברים מהם משתמע כי ישראל אחראית לסיכון חייהם של ששת החטופים שנרצחו ברצועת עזה • מחוקקת בברלין הביעה זעם: "זה היפוך של התוקף והקורבן"

שרת החוץ של גרמניה, אנלנה ברבוק. צילום: אי.אף.פי

דבריה של שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה ברבוק במהלך ביקורה בישראל עוררו סערה בשתי המדינות. במהלך מסיבת עיתונאים, ברבוק דיברה על הרצח של ששת החטופים על ידי ארגון הטרור חמאס ומדבריה השתמע כאילו היא מאשימה את ישראל במותם, למרות העובדה שחיילי צה"ל פועלים יומם ולילה למען שחרור החטופים.

שר החוץ ישראל כ"ץ לשרת החוץ של גרמניה ברבוק: "חמינאי רוצה לחמש את יהודה ושומרון כפי שחימש את עזה" // יוסי פונס/ לע"מ

"סוף השבוע האחרון הראה בירור כי פעולה צבאית לבדה אינה מספיקה על מנת לפתור את המצב בעזה", אמרה ברבוק. היא הוסיפה: "כמו שראינו, לחץ צבאי בלבד מסכן את חייהם של החטופים". במילים אחרות, שרת החוץ מאשימה את הצבא הישראלי בסיכון חייהם של החטופים.

"זה אבסודר, זה מביש ומבוכה עבור גרמניה", אמרה חברת הפרלמנט יוליה קלנקר מהמפלגה הנוצרית דמוקרטית. היא הזכירה כי ברבוק, ממפלגת הירוקים, נותרה דוממת בימים שלאחר מציאת גופותיהם של החטופים, בניגוד לקנצלר אולף שולץ שפרסם הודעה מיד.  

"בהתחלה, היעדר מילים על התחדשות הרצח של חטופים ישראלים, בשעה שמעולם לא חסרות לה מילים של אהדה לתושבי עזה. היא עכשיו מאשימה את הצבא הישראלי ברצח החטופים וקוראת לעצירה מלאה של מאמצי הקרב של ישראל, זה היפוך של התוקפן והקורבן".

השר כ"ץ ושרת החוץ של גרמניה, אנאלנה ברבוק, צילום: רויטרס

ה"בילד" שלך שאילתא למשרד החוץ במטרה להבין מדוע השרה לא הגיבה מיד על הרצח של ששת החטופים והאם היא סבורה שישראל אחראית לסיכון חייהם של החטופים. לטענת המשרד, החזרתם של החטופים בבטחה היא "העדיפות הגבוהה ביותר" של המשרד והשרה הגיב על רצח החטופים.

מתשובת משרד החוץ לא ברור האם השרה אכן רואה בישראל אחראית לסיכון חייהם של החטופים, אך ההודעה התייחסה לדבריהם של משפחות חטופים אותן פגשה ברבוק שאמרו לה כי הם מודאגים מניסיונות חילוץ צבאיים נוספים. חמאס, שמחזיק ב-101 חטופים, לא הוזכר פעם אחת בתגובת המשרד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר