ניסיון הפיגוע בקונסוליה במינכן: היורה נהג "להוציא להורג" במשחקי מחשב ושאל על ייצור פצצות

עיתון ה"בילד" הגרמני פרסם פרטים חדשים אודות אמרה איבהרימוביץ', האיסלאמיסט האוסטרי בן ה-18 שירה לעבר הקונסוליה הישראלית ביום חמישי האחרון • בין השאר דווח כי שוטרים ניסו לעכבו לפני ניסיון הפיגוע - אך הוא ברח • על אף הסממנים המדאיגים, ביניהם איומו על חברו לכיתה - באוסטריה הפסיקו את ההליכים המשפטיים נגדו • הרובה שרכש מסוחר נשק יום לפני הפיגוע היה ישן - ולכן לא הצריך רישיון לנשיאתו

הירי ליד הקונסוליה הישראלית במינכן: כוחות מיוחדים של משטרת גרמניה בזירת האירוע// רויטרס

אמרה איבהרימוביץ', בן ה-18 שביצע ביום חמישי האחרון ניסיון פיגוע ירי בקונסוליה הישראלית במינכן, אותר על ידי רכב משטרתי שהיה בסיור, רבע שעה לפני שהחל לירות, כך על פי פרסום הלילה (בין שבת לראשון) באתר ה"בילד" הגרמני.

על פי הדיווח, בזמן שהשוטרים סיירו הם לא הצליחו לוודא שאכן יש בידו נשק ולכן לא ביצעו נגדו מעצר מיידי. כאשר ניסו לעכבו לבירור הוא הצליח להימלט וכעבר רבע שעה החל לירות תשע פעמים לעבר חלונות וקירות בניין הקונסוליה הישראלית, עד שחוסל על ידי צוותי משטרה נוספים שהיו במשימות אבטחה באזור.

אמרה איבהרימוביץ', מבצע ניסיון הפיגוע בקונסוליה הישראלית במינכן, צילום: מתוך X

עוד התברר, שכבר כבן 15, הצעיר האוסטרי-מוסלמי ממוצא בוסני אהב לבצע הוצאות להורג במשחק המחשב "רובולוקס" שם יצר אוואטר ותלה סביבו סמלים של ארגון הטרור "חזית אל נוסרה".

עוד התגלה כי לפני שנה וחצי איים על חברו לכיתה ושאל מורים בבית הספר בו הוא למד "כיצד מכינים פצצות". ובכל זאת, למרות הסימנים המקדימים המדאיגים, גופי הביטחון באוסטריה החליטו להפסיק את ההליכים המשפטיים נגדו.

כוחות משטרה ליד הקונסוליה הישראלית במינכן, צילום: אי.פי.אי

אביו דיווח מאוחר יותר כי איברהימוביץ' נהג בעצבנות יתר אם הפריעו לו במהלך התפילה, וכן דווח כי "לצעיר היו מעט מאוד קשרים חברתיים".

את הנשק רכש איברהימוביץ' ביום רביעי שעבר, יום לפני ניסיון הפיגוע. הוא קנה מסוחר נשק רובה קרבין ישן, כידון ו-50 כדורים תמורת 400 יורו. מאחר ומדובר בנשק ישן המסווג בקטגוריה "C", הוא אינו מצריך רישיון לנשיאתו, מה שאפשר את הרכישה. 

כמו כן, הרכישה התבצעה בניגוד לאיסור להחזיק כל סוג נשק עד שנת 2029 שחל על איברהימוביץ' בשל החקירה המשטרתית שהייתה נגדו במהלך שנות לימודיו. סוחר הנשק שנחקר לא הכיר את האיסור שהוטל על איברהימוביץ ומכר לו את הנשק והכדורים.

על פי ה"בילד", אמרה חצה את הגבול בין אוסטריה לגרמניה בשעה שבע בבוקר, באמצעות מכונית  אחד לא בדק או עיכב אותו בדרך. כזכור, בשעה 9:12 דקות, לאחר קרב יריות, הצליחה משטרת מינכן לחסל את המחבל ולמנוע ממנו לבצע את הפיגוע בקונסוליה שהייתה ממילא סגורה באותה השעה לאור ציון יום הזיכרון לרצח הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר