ראש ה-CIA: בסתיו 2022 היה סיכון אמיתי שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני

ויליאם ברנס גילה כי באותה העת נועד בהוראת ביידן עם מקבילו הרוסי והבהיר לו מה יהיו ההשלכות • עם זאת, הוסיף: "פוטין הוא בריון והוא ימשיך לצחצח חרבות, לא צריך להיבהל בלי צורך"

פוטין בסוף השבוע. "בריון". צילום: רויטרס

בסתיו 2022 היה סיכון אמיתי שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני נגד הצבא האוקראיני, כך אומר הערב ראש ה-CIA ויליאם ברנס. עם זאת, למערב אין סיבה להיבהל מהאיומים של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

באירוע של ה"פייננשל טיימס" סיפר ברנס: "היה רגע בסתיו 2022 כאשר, לדעתי, אני סיכון ממשי לשימוש פוטנציאלי בנשק גרעיני טקטי. עם זאת, מעולם לא חשבתי - וזו גם עמדת סוכנות הביון המרכזית – שעלינו להיבהל ללא צורך (מפני האיומים האלה). פוטין הוא בריון והוא ימשיך לצחצח חרבות".

ברנס. "לא להיבהל בלי צורך מפוטין", צילום: אי.פי

ברנס סיפר כי בהוראת הנשיא ביידן נועד באותו הסתיו עם מקבילו הרוסי, סרגיי נרישקין, כדי "להבהיר את ההשלכות של הסלמה גרעינית". "היינו מאוד ישירים בעניין הזה", הוסיף.

באשר לפשיטה האוקראינית על מחוז קורסק, אמר ברנס כי היא העלתה את המורל בצבא של קייב וזעזעה את הקרמלין. "היא חשפה כמה מהחולשות של הרוסים", הסביר.

מוקדם יותר היום פרמו ברנס וראש ה-MI6 ריצ'רד מור מאמר ב"פייננשל טיימס" ובו הצביעו על האתגרים המשותפים, שעמם מתמודדות הסוכנויות שלהם. במאמר ציינו ברנס ומור כי הם "עובדים יחד כדי לשבש את מבצע החבלה חסר האחריות של המודיעין הרוסי ברחבי אירופה, שמשתמש באופן ציני בטכנולוגיה כדי להפיץ שקרים ודיסאינפורמציה".

לדבריהם, סין הפכה לאתגר המודיעיני והגיאופוליטי המרכזי עבור שני סוכנויות הביון, ושתיהן התאימו את עבודתם בהתאם. "בינתיים, התמודדות עם הטרור נותרת במרכז השותפות שלנו, ואנו עובדים יחד כדי לסכל את האיום המתחדש של דאעש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר