התיעודים מראים: רוסיה מוציאה להורג שבויים אוקראינים

בסרטונים שהופצו בכלי תקשורת שונים, בהם CNN, נראים חיילים מצבא אוקראינה שנכנעים לידי הרוסים ונורים למוות על ידי שוביהם • גורמים בצבא האוקראיני סיפרו לרשת החדשות כי המעשה, שמהווה פשע מלחמה, הפך לנפוץ בעת האחרונה

חייל אוקראיני לפני הוצאתו להורג בידי הצבא הרוסי. צילום: צילום מסך

עדויות קשות מאוקראינה: צבא רוסיה מוציא להורג שבויי מלחמה אוקראינים זמן קצר לאחר כניעתם לכוחות הצבא הרוסי, כך מעידים כמה סרטונים שפורסמו לאחרונה בכלי תקשורת שונים.

רשת החדשות CNN פרסמה סרטון בו נראים שלושה חיילים אוקראינים נכנעים לאחר שהשוחה עליה הגנו באזור העיירה פוקרובסק נפלה לידי כוח מסתער עדיף. כשהם יוצאים מהשוחה נראים הלוחמים האוקראינים נופלים על ברכיהם עם ידיהם על ראשם ולאחר מכן נורים למוות על ידי שוביהם.

חיילים רוסים מוציאים להורג שבוי אוקראיני // קרדיט: הבלוג של דניס קזנסקי



סרטון נוסף צולם במחודש מאי באזור רובוטינה שבמזרח אוקראינה, שם נראים חיילים אוקראינים שנכנעו שוכבים בשעה שהם נורים למוות על ידי חיילים רוסים. בסרטון אחר, שצולם על ידי חיילים רוסים, נראה לוחם אוקראיני בשעה שהוא מוצא להורג על ידי חיילים רוסים.

התובע הכללי של צבא אוקראינה, הגנרל אנדרי קוסטין, סיפר לרשת החדשות האמריקנית כי אנשיו חוקרים 28 תקריות שכאלו שתועדו ונחקרת הוצאתם להורג של 62 לוחמי צבא אוקראינה בתקריות הללו. "אם שבויי מלחמה נכנעו, אם הם מראים שנכנעו, אם הם לא חמושים ומראים את ידיהם לשוביהם, הוצאה להורג ללא משפט היא פשע מלחמה", אמר קוסטין.

לוחמים אוקראינים בחזית קורסק, צילום: AFP

גורמים של א הזדהו בשמם אמרו לרשת החדשות כי מקרים מהסוג הזה הפכו באחרונה לדפוס פעולה נפוץ יותר ויותר של הצבא הרוסי.  פטרו יצנקו, נציג של מרכז התיאום לטיפול בשבויי מלחמה של אוקראינה, סיפר לרשת החדשות CNN כי חיילים רוסים קיבלו הוראה להוציא להורג חיילים אוקראינים וכעת הם מפחדים מגורל דומה אם ייכנעו.

בשבועות האחרונים נכנעו מאות חיילים רוסים לידי הצבא האוקראיני במחוז קורסק. החיילים הרוסים נראים בתיעודים שונים כשעיניהם מכוסות בשעה שהם מובלים לשטחה של אוקראינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר