כך השתמשה איראן בגורמים עברייניים כדי לנסות לפגוע בישראלים ויהודים באירופה

תחקיר בינלאומי של מספר גופי תקשורת חושף כי משמרות המהפכה הפעילו חוליה עבריינית לפגיעה בישראלים ויהודים • על פי החשד, סוחר סמים צרפתי עמד בראש החוליה, שמטרתה לעקוב אחר מנהיגי קהילה ולהתנקש בהם • הזרוע המבצעת של החוליה, עבריין מורשע המכונה 'כרימו', נעצר על ידי שירותי הביון האירופאים לאחר שהמוסד העביר התראה על כוונות לפיגועים

איראן (אילוסטרציה). צילום: רשתות

תחקיר בינלאומי של מספר גופי תקשורת, בהם "דר שפיגל" הגרמני ו"מדיהפארט" הצרפתי מגלה כי איראן הפעילה חולייה עבריינית על מנת לעקוב ולפגוע בישראלים ויהודים בגרמניה ובצרפת. על פי החשד, סוחר סמים צרפתי בשם אומיט בולבול עמד בראש חוליית העבריינים והפעיל עבריינים אחרים על מנת להצית רכוש הקשור לישראלים ולעקוב אחר מנהיגי קהילה יהודים ואזרחים ישראלים במטרה להתנקש בהם.

משטרה גרמנית, צילום: רויטרס

מי שהיה הזרוע המבצעת של החוליה הוא אדם בשם עבדל כארים שכונה בשם "כרימו", עבריין מורשע עתיר ניסיון בעולם הפשע, שאף ישב בכלא בגין מעשה רצח, והיה האיש שנשלח לבצע משימות עיכוב אחר היעדים היהודיים והישראלים.

עלו על עקבותיו וסיכלו את התוכניות

כרימו נשלח על ידי עבדל כרים לעקוב אחר מספר דמויות בקהילות היהודיות במינכן וברלין ואף ביצע את משימות העיקוב ואיסוף המידע המקדים לפעולת ההתנקשות, אולם גורמי הביטחון הגרמניים, הצרפתיים והמוסד הישראלי עלו על עקבותיו וסיכלו את היכולת שלו לפגוע פיזית ביעדים אחריהם התבקש כרימו לעקוב.

לפני כשלושה חודשים החליטו שירותי הביון הצרפתיים והגרמניים לעצור את כרימו לאחר שנחשף בתקשורת כי המוסד העביר התראה לשירותי ביטחון אירופאים, בדבר הרצון של גורמים עבריינים בשירות איראן לבצע פיגועים באירופה.

משטרה צרפתית, צילום: רויטרס

בחקירותיו ציין כרימו שלא ידע שהוא עובד עבור איראן, ולא ידע שהוא אמור לפגוע ביהודים. הדבר נמצא כעת בחקירה לאחר שכרימו ציין גם שאינו מכיר את בולבול. ואכן, נודע שכחלק מפעולות המידור של החוליה, לא היה קשר ישיר בין כרימו לבין עבדל כרים ומי שקישר ביניהם היה עבריין אחר בשם סעדאת, אשר הכיר היטב את שניהם והיה איש אמונם. לפי הידוע בולבול נמצא כעת באיראן, בעוד סעדאת יושב כעת בכלא בצרפת.

החוליה קשורה גם לשריפת מבנים של חברה ישראלית בצרפת שהתרחשו בסוף שנת 2023 ותחילת שנת 2024.

זו אינה הפעם הראשונה שבה נחשף כי איראן משתמשת בגורמים עבריינים כדי לבצע פיגועים באירופה. שיטת הפעולה של גיוס גורמים פליליים כבדים לטובת פיגועים ופעילות טרור הינו שיטת פעולה מוכרת של גופי הטרור באיראן, המבקשים להימנע מקישור מדינתי לטרור ופגיעה בחפים מפשע.

לפני כמה חודשים נחשף כי איראן גייסה אדם בשם רוא מג'יד, אזרח שבדי ממוצא כורדי, העומד בראש ארגון הפשע השבדי FOXTROT. מג'יד, 'השועל הכורדי', נמצא תחת חסות איראן ומופעל על ידי ארגוני הטרור האיראנים לקידום פיגועים כנגד יעדים באירופה, בדגש על יעדים ישראלים ויהודים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר