גרמניה: פיצוץ גדול במפעל ביטחוני רגיש במערב המדינה

שני עובדים במפעל תחמושת בעיר טרויסדורף נפצעו באורח קשה בדליקה שפרצה במקום • צוות חקירה פלילית של המשטרה הגיע לזירת האירוע • המתקן שנפגע סיפק תחמושת לצבא הגרמני ולאוקראינה

הפיצוץ במפעל הביטחוני במערב גרמניה. צילום: רשתות חברתיות

תאונה תעשייתית או חבלה? פיצוץ גדול ושריפה התחוללו במתחם ייצור ביטחוני בעיר טרויסדורף שבמדינת נורדריין-וסטפאליה שבגרמניה. שני עובדים נפצעו באורח קשה וכוחות גדולים של מכבי האש, בהם מסוק חילוץ, הגיעו לזירת האירוע.

על פי דיווח של העיתון הגרמני "בילד", הפיצוץ התרחש במהלך פעולות של בקרת איכות במפעל של מפעל "dynITEC" המייצר חומרי נפת עבור חברת "דיהל". שני העובדים, בני 26 ו-61 מתגוררים בעיר קולן,  קיבלו טיפול במקום ופונו לקבלת טיפול רפואי.

הבניין בו התרחש הפיצוץ ספג נזק משמעותי וכוחות החילוץ לא הצליחו להיכנס אליו. צוות גדול של מחלקת החקירות הפלילי של המשטרה הפדרלית בגרמניה הגיע לאתר, ככל הנראה מתוך חשד כי ייתכן ומדובר בחבלה מכוונת.

המפעל שעלה באש שייך לתאגיד הביטחוני "דיהל" ומספק חמורי נפץ לתחמושת עבור כמה מייצרניות הנשק הגדולות בגרמניה כמו תאגיד "ריימנטאל".  במקום מיוצרים רכיבים לתחמושת משמש את הצבא הגרמני וכן את צבא אוקראינה, שמקבל תחמושת רבה מסוגים שונים ממדינות המערב. בעבר פורסם בגרמניה כי סוכנים רוסים מעוניינים לפגוע בבסיסים צבאיים וכן בתעשייה הביטחונית במדינה, בשל התמיכה שמספקת ברלין לקייב.

בתחילת מאי התרחשה שריפה במפעל אחר של "דיהל", שייצר נשק עבור אוקראינה. 160 כבאים השתתפו בניסיון להשתלט על השריפה הגדולה ביותר שידעה ברלין זה שנים, אולם המבנה נהרס כליל.

בתחילת יולי, חשפה רשת CNN כי גרמניה סיכלה תוכנית רוסית להתנקש במנכ"ל תאגיד ריינמטאל, ארמין פפרגר, שגם הוא מספק נשק לאוקראינה.

בשלהי אותו החודש התרחש פיצוץ במפעל הכימי של תאגיד BASF. האירוע, שבו נפגעו 14 עובדים, עדיין נחקר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר