שגרירות הרשות הפלשתינית בסופיה. צילום: איי.פי

עיתון בריטי חושף: דיפלומטים פלשתינים בכירים חגגו את טבח 7 באוקטובר

יותר מ-30 שליחים של הרשות הפלשתינית ברחבי העולם היללו והצדיקו את הטבח שערך ארגון הטרור חמאס בישובי העוטף • רנא אבו עייאש, קונסולית בנציגות הפלשתינית בלונדון, פרסמה ברשתות החברתיות השוואה בין נתניהו והיטלר

[object Object]

עשרות דיפלומטים של הרשות הפלשתינית בכל רחבי העולם חגגו את הטבח של 7 באוקטובר, כך חשף היום ה"ג'ואיש כרוניקל" הבריטי בכתבת תחקיר מפורטת.

לפי חשיפה של כתבת העיתון, ג'יין פרינסלי, מעל ל-30 דיפלומטים בכירים של הרשות הפלשתינית העלו פוסטים ברשתות החברתיות שבירכו וחגגו את הטבח בדרום, השוו את ישראל לנאצים, שיתפו תכנים שקוראים למחיקת ישראל ועודדו רצח של ישראלים.

כך לדוגמה, כבר בשבעה באוקטובר, חסן אלבאלאווי, סגן ראש הנציגות הפלשתינית לאיחוד האירופי, תיאר את הטבח המחריד שבוצע על ידי חמאס כ"פעילות הרואית", בעוד עאדל אטייה, השגריר הפלשתיני באיחוד האירופי, תיאר את המחבלים כ"אנשי האדיר". בינתיים, חולוסי בסאיסו, דיפלומט פלשתיני באו"ם, שיתף מפה של המזרח התיכון ללא ישראל וכתב עם הפניה למפה כי זו "פלשתין כמו שהיא צריכה להיות".

כאשר כתבת ה"ג'ואיש כרוניקל" ביקשה תגובה מבסאיסו, הוא טען כי הפוסטים שלו ברשתות החברתיות לא שותפו במסגרת מקצועית, והוסיף: "לידיעתך, הפלשתינים הינם יהודים, נוצרים ומוסלמים".

רנא אבו עייאש, קונסולית בנציגות הפלשתינית בלונדון (מימין), צילום: לינקדאין

ויש עוד דוגמאות. כך למשל, בחודש נובמבר פרסמה רנא אבו עייאש, קונסולית בנציגות הפלשתינית בלונדון, פוסט שבו נראה דגל ישראל הופך בהדרגה להיטלר, וגם שיתוף של סרטון TikTok של נתניהו מתחת לדיקטטור הנאצי. לפי ה"ג'ואיש כרוניקל", יש עוד עשרות דוגמאות לפוסטים שכאלה.

"הממצאים שלנו מטרידים מאוד", אמר לעיתון דובר מ-GnasherJew, ארגון חוקרים שערך את המחקר באמצעות עבודת מעקב אחר מקורות גלויים שארכה כחודש. "מצאנו שדיפלומטים מהרשות הפלשתינית תומכים בגלוי בטרור ומשמיעים לעתים קרובות הערות אנטישמיות. היקף הנושא הזה הוא משמעותי. לא יעלה על הדעת שאנשים שאחראים לייצג את פלשתין מעל הבמה הבינלאומית מתנהגים בצורה הזאת. אנו קוראים לסילוקם המידי מתפקידם ולגירושם ממדינותיהם המארחות".

"מרשם לסכסוך מתמשך"

גם השגריר לשעבר דניס רוס, אשר שימש כיועץ למזרח התיכון לכמה ממשלים בארה"ב, הגיב על הממצאים החמורים. "הרשות הפלשתינית לא יכולה לפעול בשני כיוונים מנוגדים. הם לא יכולים לטעון שהם בעד שלום ואז לתמוך במה שעשה חמאס. אם אתה אומר שאתה רוצה לראות תוצאה של שתי מדינות, אז הציוצים האלה מעוררים תהייה לגבי איזו סוג של מדינה אתה מדבר. אם מדובר במדינה המחויבת לדו קיום זה דבר אחד. אם זו מדינה המבוססת על עקרון ההתנגדות לישראל, זה משהו אחר לגמרי. זה המרשם לסכסוך מתמשך".

דניס רוס, צילום: דודי ועקנין

הדוגמאות הרבות חושפות מה רבים מבכירי הדיפלומטים של הרשות הפלשתינית חשבו על טבח 7 באוקטובר. ב-7 באוקטובר, שגריר הרשות הפלשתינית באיחוד האירופי, עאדל אטיה, שיבח את פעולת חמאס וכתב בערבית בפייסבוק כי: "חופש ושבירת העריצות, אלה האנשים של האדירים... בסופו של דבר, זו הדרך היחידה לחופש ולמשא ומתן, לא הפוך".

הציוץ של נדין אבולהייג'ה,

כאשר מוזיאון זיכרון השואה של אושוויץ צייץ בטוויטר שהם איבדו עוקבים באוקטובר, עלא ג'דאללה, דיפלומט פלשתיני באיחוד האירופי, השיב: "למרבה הצער, ישראל משתמשת בשואה כדי להתחמק מהפשעים שלה נגד האנושות ופשעי מלחמה מתועבים".


הלה אבו-חסירה, השגרירה הפלשתינית בפריז, ונדין אבולהייג'ה, דיפלומטית באותה נציגות, ניסו כנראה להצדיק את פשעי חמאס. "ישראל נושאת באחריות מלאה", כתבה אסו חסירה לאחר הטבח, בעוד אבולהייג'ה צייצה ברשת X: "מדינה קולוניאלית היא לא קורבן חף מפשע כאשר קורבנותיה מתנגדים לרצח עם". מאוחר יותר אבולהייג'ה טענה שהישראלים הם "הטרוריסטים האמיתיים", ותיארה את חמאס כאנשי "התנגדות פלשתינית" ש"כוונו לחיילים ישראלים בלתי חוקיים". בדצמבר היא שיתפה תיאוריות קונספירציה לפיה ישראל קוצרת איברים של פלשתינים והשוותה בין צה"ל למדינה האסלאמית.

חלדון אלמאסרי, דיפלומט בנציגות הפלשתינית בספרד, שיתף ציור של אנשים רוקדים עם דגלי פלשתין  ב-7 באוקטובר. בינואר הוא פרסם פוסט על "הלובי הציוני" ושיתף תמונה שהראתה שהיטלר ונתניהו הם אותו הדבר.

זמן קצר לאחר אירועי הטבח, למה נאזה, דיפלומטית פלשתינית באיחוד האירופי, צייצה ברשת X כי "הפלשתינים חווים תחושה עמוקה של כבוד וניצחון, לא רק קורבנות". היא גם שיתפה תמונה של משאית פורצת את גדר הגבול של עזה עם הכיתוב: "גבירותי ורבותי, #עזה השתחררה. 7 באוקטובר 2023". אותה תמונה פורסמה על ידי חשבון הפייסבוק הרשמי של השגרירות הפלשתינית בקפריסין עם הכיתוב הנלהב: "פלשתינים פרצו דרך בהתרגשות רבה". אותו חשבון במדיה החברתית של השגרירות הפלשתינית בקפריסין פרסם שוב ושוב תמונות של יהודים מתים במהלך השואה ופלשתינים בעזה מאז 7 באוקטובר. באחת הפעמים הוא השווה בין מעצר חשודים בטרוריסטים של חמאס ליחס ליהודים במהלך השואה. "ההיסטוריה לעולם לא חוזרת על עצמה, כפי שרוב האנשים חוששים", נכתב בחשבון. "אנשים בדרך כלל חוזרים על ההיסטוריה".

"תשתוק כשהפלשתינים מגנים על עצמם"

סלמאן אל חרפי, השגריר הפלשתינילשעבר בדרום אפריקה ובצרפת, שעובד כיום כיועץ לנשיא הפלשתיני אבו מאזן, ניסה לעורר רגשות אנטישמיים בקרב נוצרים כאשר העלה תמונה של מריה וישו לצד אם פלשתינית וילדה עם הכיתוב: "הכאב של אמא זהה לזה שהייתה לפני 2,000 שנה. מדובר באותו הרוצח", וזאת בניסיון להדגיש את האמירה האנטישמית המוכרת שהיהודים רצחו את ישו. התמונה שותפה על ידי מספר דיפלומטים אחרים.

ב-9 באוקטובר, השגריר במוזמביק, פאיז עבדולג'וואד, פרסם גרפיקה בה נכתב כי, "אם אתה שותק כשישראל הורגת פלשתינים, תשתוק כשהפלשתינים מגנים על עצמם".

ציוץ של שגרירו תהרשות בטנזניה, צילום: ארגון GnasherJew

באופן דומה, טאהר אבובאקר, השגריר בגינאה ובסיירה לאון, כינה את ה-7 באוקטובר "הירואי", ופרסם ברשת X כי, "שחרור הוא המטרה של כל לוחם שמסכן את חייו למען החופש והג'יהאד למען דרכו של אלוהים".

ישנם עוד ממצאים רבים עם אמירות אנטישמיות מזעזעות, תמיכה גלויה ושמחה מתפרצת של דיפלומטים מהרשות הפלשתינית לאחר 7 באוקטובר ולאורך כל תקופת הלחימה, "הרשות הפלשתינית נמצאת בתהליך היחלשות והם עדים להלך הרוח בקרב הציבור הפלשתיני בגדה המערבית שאוהב את הרעיון שחמאס עומד מול הישראלים", אמר דניס רוס, בתגובה שהעניק לכתבה ב "ג'ואיש כרוניקלף, תוך שהוא מסביר כי המחקר הנוכחי מוכיח שהרשות מאמצת את עמדות החמאס, "הרשות הפלשתינית לא רוצה להיראות רכה כלפי ישראל ולכן היא מאמצת עמדות מהסוג הזה. אני מאמין שהפלשתינים הם עם ויש להם את הזכות להגדרה עצמית, אבל לא ניתן לממש את הזכות הזו אלא אם כן הם מוכנים לקחת אחריות ולהבהיר שהם מחויבים לדו-קיום ולשלום עם ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. מה שהרשות צריכה להבין זה להיות שותפה לשלום, הם גם צריכים להזדהות עם השלום. לא רק ברמה של דקלום סלוגנים. הם צריכים להוכיח שהם מוכנים לקחת אחריות. הם צריכים להוכיח את עצמם, דבר שהם לא עושים בשלב זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו