דיווח: רוסיה השמידה מכ"ם מתוצרת ישראל באוקראינה

בלוגרים צבאיים המזוהים עם הקרמלין פרסמו סרטון בו נראית פגיעה לכאורה של כטב"ם מדגם "לנסט" במערכת מכ"ם מתוצרת חברת ראדא תעשיות אלקטרוניקה • ארגון בליטא טען כי העביר לצבא האוקראיני 16 יחידות של המערכת בשנת 2023

חייל אוקראיני לצד מערכת מכ"ם ieMHR מתוצרת ישראל. צילום: ללא

המלחמה באוקראינה: בלוגרים צבאיים רוסים פרסמו היום (שבת) סרטון בו נראית השמדה לכאורה של מערכת מכ"ם מתוצרת ישראל בעזרת חימוש משוטט מדגם "לנסט" במזרח המדינה.

על פי טענותיהם של חשבונות רשת חברתית המזוהים עם הקרמלין, בסרטון קצר נראית השמדה של מה שנטען שהוא תחנת מכ"מ ניידת מדגם ieMHR שמייצרת חברת "ראדא תעשיות תקשורת" הישראלית. אין כל אישור רשמי באוקראינה או ברוסיה, אך קווי המתאר של המתקן שנראה מושמד בסרטון דומים לאלו של המערכת המדוברת.

בחודש מאי של שנת 2023 הודיע ארגון מתנדבים ליטאי כי רכש 16 מערכות מהדגם המדובר עבור הצבא האוקראיני בעלות של 14 מיליון דולר. העברת המערכת אף תועדה על ידי המתנדבים והיא נראית לצד חיילים אוקראינים בתמונות שצולמו.

מערכת המכ"ם ieMHR נועדה לגילוי של כטב"מים, פגזים, רקטות ופצצות מרגמה. למערכת אין אפשרות ליירט והיא נועדה לאיתור עבור מערכות נ"מ לטווח קצר. אוקראינה סובלת מתקיפות כטב"מים חוזרות ונשנות מצדה של רוסיה וזקוקה לאמצעים לגילוי ויירוט של איומים מסוגים שונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר