בית כנסת שהוצת בצרפת (ארכיון). צילום: צילום מסך מתוך X

חשד לפיגוע בצרפת: פיצוץ התרחש בסמוך לבית כנסת; מקרון: "מעשה טרור"

המשטרה חוקרת פיצוץ שאירע ליד בית כנסת "בית יעקב" בעיר לה גרנד מוט • שוטר קהילתי נפצע באירוע, נזק קל נגרם לקומה התחתונה של המבנה • שר הפנים: האבטחה סביב מוסדות יהודיים במדינה תתוגבר

[object Object]

המשטרה הצרפתית חוקרת חשד לפיגוע טרור בדרום המדינה, לאחר שפיצוץ עז אירע בסמוך לבית הכנסת "בית יעקב" בעיר לה גרנד מוט, וגרם לדליקה שפרצה במקום מוקדם יותר היום (שבת). 

בפיצוץ נפצע שוטר קהילתי ונזק קל נגרם לקומה התחתונה של המבנה. על פי דיווח בסוכנות הידיעות AFP, הפיצוץ נגרם כתוצאה מהצתת שני כלי רכב,  שבאחד מהם היה בקבוק גז. בתיעודים בכלי תקשורת במדינה נראה החשוד כשהוא עוטה דגל פלשתין ולראשו כאפייה. 

החשוד בניסיון הפיגוע, צילום: מתוך חשבון ה-X של Gazette Live Montpellier

נשיא צרפת עמנואל מקרון כינה את התקרית "פעולת טרור" ואמר כי המאבק נגד האנטישמיות הוא "קרב מתמשך". 

זירת הפיצוץ בבית הכנסת בצרפת, צילום: AFP

ראש ממשלת צרפת גבריאל אטאל אמר כי נערך חיפוש אחר החשודים והוסיף כי מדובר ב"מתקפה אנטישמית". "לא נוותר מול אנטישמיות ומול אלימות", הדגיש.

שר הפנים הצרפתי, ז'ראל דרמנין, הודיע כי התרחשה "פעולת הצתה" וכי הרקע לאירוע הוא "בפירוש פלילי". הוא הכריז על תגבור כוחות המשטרה במקום בפרט - ועל תגבור האבטחה על המוסדות היהודיים בכלל.

"פיגוע הטרור היום בדרום צרפת, שמצטרף למקרים מזעזעים רבים שנרשמו ברחבי העולם מאז 7 באוקטובר, הוא עדות כואבת נוספת להקצנה ברמת האנטישמיות ובחומרת פשעי השנאה נגד יהודים ברחבי העולם", מסר סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות. "המעשים הללו מהווים תזכורת חשובה לסיבה בגללה כולנו צריכים להילחם באופן יומיומי כנגד כל גורם המבצע, מצדיק או מגבה מעשי טרור, אלימות או רצח כלפי יהודים, במישרין או בעקיפין. אנו מקווים ששלטונות החוק במדינות השונות ידעו להגן על היהודים החיים בקרבם - ולא יותירו אותם להתמודד לבד במערכה האנטישמית האלימה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו