נמשך המצוד אחר החשוד במסע הדקירות בגרמניה; השערה: מדובר בפיגוע

החשוד שדקר אמש בפסטיבל בעיר זולינגן במערב המדינה עדיין טרם נתפס • במשטרה המקומית אמרו: "התוקף דקר אנשים באופן אקראי, ולכן אנחנו מניחים בשלב זה כי מדובר בפיגוע" • ראש העיר כתב: "רצינו לחגוג ועכשיו אנחנו צריכים להתאבל על מוות ופציעות"

גרמניה: הרוגים ופצועים במסע דקירות בפסטיבל במערב המדינה. צילום: אי.פי

כ-12 שעות חלפו מאז אירוע הדקירה שאירע אמש (שישי) בפסטיבל בעיר זולינגן שבמערב גרמניה ובו נהרגו, על פי הדיווחים אישה ושני גברים, ונפצעו שמונה בני אדם נוספים, כאשר המצוד אחר החשוד שדקר את הנוכחים בסכין ממשיך להתנהל. 

במשטרה הכחישו את הדיווחים לפיהם החשוד תקף את המבלים באופן מכוון בצווארם. עוד אמרו כי: "התוקף דקר אנשים באופן אקראי, ולכן אנחנו מניחים בשלב זה כי מדובר בפיגוע". עוד נאמר: "במקביל לחיפושים אחר הדוקר, נמשכות חקירות ושיחות עם עדי ראיה".

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייחס לאירועים ואמר: "יש לתפוס את התוקף במהירות ולהעניש אותו בחומרה בהתאם לחוק".

לאחר הדקירה נסגרו צמתים ברחובות והתושבים התבקשו להישאר בבתיהם ולהימנע מהגעה למרכז העיר. בבית קפה סמוך לזירה הוקם חמ"ל זמני עבור הערכת מצב.

שר הפנים הגרמני, הרברט ראול, הגיע לזירה לפנות בוקר ואמר: "אתה לא רוצה להאמין למה שרואים כאן בזירה. זה מדכא. המחשבות שלי עם משפחות הקורבנות והפצועים. כל מה שאנחנו יכולים לעשות עכשיו זה להתפלל שמצבם של הפצועים הקשים יישתפר".

ראש עיריית זולינגן, טים קורצבף כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הלילה כולנו בהלם, אימה, ועצב רב. רצינו לחגוג את יום השנה לעיר שלנו ועכשיו אנחנו צריכים להתאבל על מוות ופציעות. זה שובר את לבי שהיה פיגוע בעיר שלנו. יש לי דמעות כשאני חושב על אלה שאיבדנו. אני מתפלל עבור כל מי שעדיין נלחם על חייו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר