בגלל 51 דולר: 12 שנות מאסר נגזרו על אזרחית ארה"ב ורוסיה שתרמה לאוקראינה

עוד אזרחית שתשמש לחילוץ מרגלים ופצחנים רוסים שייתפסו בחו"ל? • בית המשפט בעיר ייקטרינבורג גזר עונש דרקוני על קסניה קרלינה, בעלת אזרחות כפולה, שתרמה סכום צנוע לקרן פרו-אוקראינית • באותו בית משפט התנהל גם התיק של העיתונאי אוון גרשקוביץ, שנתפר לו תיק ריגול והוחלף בעסקת השבויים לפני כשבועיים

קרלינה עם עורך דינה, היום בבית המשפט. צילום: אי.פי

בגלל תרומה של 51 דולר: בית משפט ברוסיה גזר 12 שנות מאסר על קסניה קרלינה, בעלת אזרחות רוסית ואמריקנית, בגלל תרומה לקרן הומניטרית וציוד עבור הצבא האוקראיני.

קרלינה, שלפי הודעת בית המשפט גם הודתה באשמה, נקנסה ב-300 אלף רובל. התביעה דרשה 15 שנות מאסר.

קרלינה בבית המשפט, היום, צילום: רויטרס

קרלינה נעצרה בינואר 2024 ביקטרינבורג, כחודש לאחר שהגיעה מארה"ב לביקור מולדת. היא הואשמה בהתנהגות בלתי הולמת משום שלכאורה "קיללה בציבור", ונעצרה ל-14 ימים.

אלא שבמהלך המעצר גילתה קרלינה שהיא מואשמת גם בבגידה במולדת. לדברי פרקליטה, הסיבה לכך היא ככל הנראה חיפוש בטלפון שלה, שבו התגלתה התרומה בסך 51.8 דולר לקרן פרו-אוקראינית.

ביידן, האריס והעיתונאי המשוחרר אוון גרשקוביץ', צילום: GettyImages

לא מן הנמנע שמשפטה הוא למעשה עוד פעולה של רוסיה, שנועדה להגדיל את מאגר קלפי המיקוח שלה לחילוץ מרגלים ופצחנים שכלואים או ייכלאו בחו"ל. בית המשפט שהרשיע אותה הוא אותה ערכאה שבה התנהל התיק נגד עיתונאי ה"וול סטריט ג'ורנל" אוון גרשקוביץ, ששוחרר במסגרת העסקה בין רוסיה למערב לפני כשבועיים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר