הוראות מחמינאי ומימון לחיזבאללה: המסגד שנסגר בגרמניה שימש "שגרירות" של ציר הרשע

העיתון "דר שפיגל" בגרמניה חשף כי ראש המרכז האסלאמי בהמבורג קיים קשר פעיל עם בכירים בטהרן וסייע בגיוס כספים לארגוני טרור • המידע הושג בפשיטה משטרתית על המקום ומעשרות מסמכים ומכשירים ניידים שהוחרמו

שוטרים פושטים על המסגד הכחול השיעי בהמבורג. צילום: איי.פי

מנהיג דתי מוסלמי בגרמניה קיים קשר עם לשכתו של מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, וסייע במימון טרור, כך חשף ביום שישי העיתון הגרמני "דר שפיגל" לאחר שנחשף לחקירה משטרתית גדולה בנושא.

על פי החשיפה, מוחמד האדי מופתא, ראש המרכז האסלאמי בעיר המבורג, אחד הגופים האסלאמיים הוותיקים בגרמניה, קיים קשר טלפוני הדוק עם מהדי מוסטפהווי, בכיר בלשכתו של מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי.

גרמניה: פשיטה משטרתית על המרכז האסלאמי בהמבורג // צילום: רויטרס

בדו"ח בן יותר ממאתיים עמודים מגוללת החקירה של משטרת גרמניה את סיפור הקשר בין המרכז למשטר האיראני שכלל הוראות והנחייה אידאולוגית. ימים ספורים לאחר טבח 7 באוקטובר, לשכתו של חמינאי כבר שלחה לראש המרכז את הנרטיב הרשמי שיופץ בגרמניה על המתקפה.

"להתנגדות האסלאמית לא היו אמצעים אחרים לעצור את פשעיה של ישראל... בזכות האומץ של הנוער הפלשתיני, הציונות לעולם לא תחזור לעצמה", נכתב באחד המסרונים שנמצאו על ידי המשטרה.

המרכז האסלאמי בהמבורג, גרמניה, צילום: המרכז האסלאמי בהמבורג, גרמניה

בנוסף להנחיות אידאולוגיות נמצאו גם מסמכים המצביעים על גיוס כספים עבור חיזבאללה והמורדים החות'ים בתימן. במקום נמצאו סמכים עם חותמת של חמינאי וכוללים העברות כספים ספציפיות ל"מבצעים" בתימן. חשוב להזכיר כי גרמניה היא חלק מהקואליציה האמריקנית להבטחת חופש השיט בים האדום וכי החות'ים ניסו בעבר לפגוע בספינת מלחמה גרמניה שלקחה חלק במבצע.

בחודש שעבר הודיעה שרת הפנים של גרמניה, ננסי פזר, על סגירת המרכז בהמבורג לצמיתות, בעקבות הקשרים שנמצאו לארגוני הטרור. פזר טענה כי לא מדובר במהלך נגד דת מסויימת אלא על הבטחת ביטחונם של אזרחי גרמניה מפני טרור והשפעות זרות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר