מוסלמים קיצונים מגייסים 3.5 מיליון פאונד: הסיבה - רכישת אי בסקוטלנד עליו יקימו 'מולדת מוסלמית'

לפי דיווחים באתרים בחו"ל, מדובר על יוזמה של השייח והמטיף הקיצוני יאסר אל חביב, מבקש מקלט מכווית שהגיע לבריטניה לפני כ-20 שנים והואשם בעבר בהפצת שנאה • בסרטון וידאו הוא קורא לתרום כספים באופן מיידי כדי להבטיח את קניית האי הנידח טורסה • לדבריו, "אור חדש לדוקטרינה השיעית מתחיל לזרוח ממדינות המערב" • על טבח 7 באוקטובר אמר בעבר: "מי מאיתנו לא נהנה מנקמה של האויב הציוני?"

האי טורסה בארגייל . צילום: Alamy

קבוצת מוסלמים קיצונים מנסה לגייס 3.5 מיליון פאונד בכדי לקנות אי הנמצא תחת שליטתה של סקוטלנד, כדי להקים 'מולדת מוסלמית' לצד האי הבריטי. לפי דיווחים באתר ה"דיילי מייל" ובאתר ה "The Sun" שפורסמו היום (ראשון), מדובר על יוזמה של השייח והמטיף הקיצוני יאסר אל חביב בן ה-45, מבקש מקלט מכווית שהגיע לבריטניה לפני כ-20 שנים והואשם בעבר בהפצת שנאה.

בסרטון וידאו שהופץ בימים האחרונים, קורא השייח אל חביב לתרום כספים באופן מיידי כדי להבטיח את קניית האי הנידח טורסה, הנמצא מול החוף המערבי של סקוטלנד. בפניה למוסלמים בכל העולם קורא אל חביב לתרום ולסייע בקניית האי כדי שיוכלו להבטיח את זכויותיהם במולדת המוסלמית שהוא מעוניין להקים. בוידאו נראה אחד מחסידיו מטייל על האי עצמו ומסביר היכן ניתן לבנות את 'המסגד הגדול ביותר' ואת התכניות על הקמת אזור מוסלמי לכל 'המאמינים' באי הבריטי בצמוד לסקוטלנד.

אל חביב, שיש לו 'מטה גלובלי' בדרום בקינגהאמשייר וכבר מקיים סוג של מחנות וכינוסים של מוסלמים שיעים קיצונים בכסות חוקית, הסביר שהמהלך להקמת החליפות הוא "ייעוד עבורי, מדובר בהזדמנות שאין לה תחליף", והוא מתעתד לבנות באי גם בית ספר משלו, בית חולים, וכאמור, גם מסגד, שבו כל תושבי האי יקיימו את חוקי השריעה, והכל כדי לקדם את ביאת 'גואל העולם מהדי'.

אל-חביב מתכנן להקים באי בית ספר ומסגד,

השייח הצהיר שהוא ינהל משא ומתן עם הממשלה כדי לאפשר למוסלמים 'מכל רחבי העולם' לקבל ויזה על מנת שיחיו ב'מולדתם' החדשה, והוסיף כי "אור חדש לדוקטרינה השיעית מתחיל לזרוח ממדינות המערב". לשייח המסית, שגם תומך בפלשתינים בעזה, ואף צוטט לאחר הטבח בשבעה באוקטובר כשאמר כי, "מי מאיתנו לא נהנה מנקמה של האויב הציוני? כולנו התרגשנו מהחדשות האלה", יש קהל עוקבים של כ-400,000 בריטים שיעים, ועוד מיליוני שיעים בכל רחבי העולם.

באופן לא מפתיע, תושבים באיים השכנים היו קצת פחות מרוצים מהשאיפות של אל חביב. בראיון ל"דיילי מייל" אמר אחד מתושבי האי השכן 'לוינג' כי הוא מוטרד מהרצון של הקבוצה המוסלמית הקיצונית להפוך לשכניו לאי: "ביליתי הרבה מחיי בעבודה במדינות מוסלמיות אז אין לי שום בעיה עם הקהילה הזו, אבל ממה שאני שמעתי עד כה, הקבוצה הזו נראית מדאיגה".

מקווה לרכוש את האי הסקוטי. השייח' יאסר אל-חביב, צילום: ללא

האי טורסה הוא אי קטן יחסית בגודל של קצת יותר ממייל והוא לא יושב באופן סדיר ב-50 השנים האחרונות. כעת, מעוניין אל חביב לשנות את התמונה וגודל האי לא ישמש עבורו מחסום. לפי התכנית שלו - "שיעים מכל העולם יוכלו להגר אל המולדת החדשה שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר