חדשות טובות לישראל? נשיאת הפרלמנט האירופי תמשיך בתפקידה

הפרלמנט האירופי התכנס לראשונה מאז הבחירות ובחר ברוברטה מוצולה לעמוד בראשו • בשבוע הבא צפוי סבב מינויים נוסף לתפקידי מפתח באיחוד, כולל מינוי מחליף לנציב החוץ, שיחליף את בורל הביקורתי כלפי ישראל

נשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מצולה. צילום: איי.פי

רוברטה מצולה נבחרה היום מחדש לכהונה שניה כנשיאת הפרלמנט האירופי. מצולה נבחרה ברוב של 562 קולות, מספר הקולות הגבוה אי פעם שקיבל מתמודד כלשהוא לתפקיד נשיאות הפרלמנט האירופי. מצולה, פוליטיקאית מלטזית הינה חברה במפלגת העם האירופית (EPP) שהיא המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט האירופי ומייצגת דעות המשתייכות למרכז-ימין הפוליטי.

הבחירה במצולה לכהונה נוספת בת שנתיים וחצי התבצעה היום כאחד הצעדים הראשונים ביום הראשון שבו מתכנס הפרלמנט האירופי לאחר הבחירות שנערכו בחודש שעבר. בימים הקרובים צפוי הפרלמנט שבו חברים 720 חברי פרלמנט מ 27 מדינות האיחוד לבחור גם את נשיאת הנציבות האירופית, כאשר כל הסימנים מובילים שגם במקרה הזה נשיאת הנציבות, אורסולה פון דר ליין, תיבחר לכהונה נוספת.

בשבוע הבא צפויים להיבחר גם סגני נשיאת הפרלמנט האירופי, ובהמשך יבחרו גם נציגי הממשלות בנציבות האירופית, נשיא המועצה האירופית שיחליף את שארל מישל, הנשיא הנוכחי, כאשר הצפי הוא שאנטוניו קושטה הפורטוגלי יכהן בתפקיד זה. וכן בחירות לתפקיד הנציג העליון למדיניות חוץ וביטחון במועצה האירופית, שיחליף את ז'וזף בורל, כאשר כאן הצפי הוא לבחירתה של קאיה קאלאס האסטונית לתפקיד.

שר החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזף בורל, צילום: אי.פי

עבור 54% מחברי הפרלמנט האירופי מדובר בקדנציה ראשונה כאשר חברת הפרלמנט הצעירה ביותר היא אנה שילינג בת ה 23 מאוסטריה המייצגת את מפלגת 'הירוקים' בעוד חברת הפרלמנט המבוגרת ביותר היא ליאולוקה אורלנדו בת ה 77 מאיטליה המשתייכת גם היא למפלגת הירוקים. גילם הממוצע של חברי הפרלמנט החדש הוא 50 כאשר 39% מחברי הפרלמנט הינן נשים.
הבחירות בפרלמנט האירופי הובילו להתחזקות הימין, בין היתר על רקע משבר ההגירה באירופה ותחושה של אזרחים רבים כי מדינות ביבשת איבדו שליטה בסוגיה זאת.

מבחינת ישראל, הרי שהפרלמנט האירופי בראשות הנשיאה החדשה-ישנה רוברטה מצולה צפוי בהכללה לגלות הבנה יחסית כלפי ישראל במלחמתה נגד ארגון הטרור חמאס בעזה. מצולה הגיעה לישראל לביקור סולידריות מייד לאחר הטבח בשבעה באוקטובר וביקרה יחד עם נשיאת הנציבות אורסולה פון דר ליין בקיבוץ כפר עזה. לאחר מכן הגיעה מצולה לגוש דן שם חוותה אזעקות בשל מתקפת טילים על מרכז הארץ, כאשר בסיום הביקור הניחו השתיים זר באנדרטת חללי הטרור בתל אביב. כשבועיים לאחר השבעה באוקטובר ישראל קיבלה תמיכה יוצאת דופן מהפרלמנט האירופי תחת נשיאותה של מצולה כאשר ברוב של 500 חברי פרלמנט לעומת 21 מתנגדים בלבד התקבל גינוי חריף על מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס תוך תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר