הולנד: מרכז ישראלי הושחת בגרפיטי וכתובות נאצה אנטישמיות

המרכז הישראלי בנייקרק, דרומית לאמסטרדם, הושחת בכתובות צבע ובכיתובים: FREE GAZA • הארגון הירוק, "המרד נגד ההכחדה", הנלחם למען הסביבה קיבל על עצמו אחריות למעשים • מנהל הארגון "נוצרים למען ישראל בהולנד": "פעמים רבות פעולות כאלה נובעות מבורות, תקרית זו היא דוגמה מצוינת"

הולנד. מרכז ישראלי הושחת בכתובות אנטישמיות. צילום: Christians for Israel International

אירוע אנטישמי, אנטי-ישראלי בנייקרק, הולנד. אתמול (ראשון) הושחת המרכז הישראלי בנייקרק, (דרום מזרחית לאמסטרדם), בכתובות צבע בגנות ישראל ובכיתובים "FREE GAZA".

ארגון "המרד נגד ההכחדה" הנלחם למען הסביבה קיבל על עצמו אחריות למעשים. 

מנהל הארגון "נוצרים למען ישראל": "זה נובע מבורות", צילום: Christians for Israel International
FREE GAZA. הכיתוב שהשחית מרכז ישראלי בהולנד, צילום: Christians for Israel International

בארגון "נוצרים למען ישראל" טענו כי הם מחזיקים בצילומי מעקב המזהים את שני האשמים במעשה, במה שצפוי להוביל למעצרם בקרוב.

מנהל הארגון ההולנדי התומך בישראל, פרנק ואן אורדט, ציין: "פעמים רבות פעולות כאלה נובעות מבורות. תקרית זו היא דוגמה מצוינת. הממסד שלנו מארח כיום תערוכת קיץ שובת לב תחת אבטחה הדוקה, המבטיחה את שלומם של המבקרים שלנו. יתר על כן, הפעילות שלנו עולה בקנה אחד עם הדאגה לאקלים, כפי שמבקשים בארגון 'המרד נגד ההכחדה'".

בשנים האחרונות, הולנד עדה לעלייה מטרידה במעשים אנטישמיים, מהשחתת בתי כנסת ועד לחילול בתי קברות יהודיים, הצגה של סמלים אנטישמיים במרחבים ציבוריים, התעללות מילולית והטרדה מקוונת. אנטישמיות נותרה נושא מתמשך וחמקמק בחברה ההולנדית. מעשים אלה לא רק מעוררים פחד בקהילה היהודית, אלא גם משמשים תזכורת חדה לנוכחות המתמשכת של רגשות אנטי-ישראליים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר