"השמאל הקיצוני והאנטישמי כבש את צרפת": היהודי מאיר חביב מחוץ לפרלמנט

מאיר חביב נבחר ארבע פעמים ברציפות לפרלמנט הצרפתי כנציג של המחוז ה-8 • בחודשים האחרונים הקריאות האנטישמיות נגד מאיר חביב התעצמו, חבר פרלמנט ממפלגתו של מלנשון קרא לו חזיר ואף דחף אותו באלימות אל מול המצלמות

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב. צילום: אורן בן חקון

חבר הפרלמנט הצרפתי היוצא מאיר חביב, לא נבחר הלילה (בין ראשון לשני) לפרלמנט. מאיר חביב אשר ייצג את הצרפתים שמתגוררים בישראל, יוון, טורקיה, איטליה ועוד, קיבל תמיכה אדירה של למעלה מ-85% בקלפיות בארץ.

בירושלים הוא קיבל 85% תמיכה, בנתניה ובאשדוד: 93%, באילת: 98% תמיכה, בתל-אביב 69% , בחיפה: 76%, באר שבע 69% ובקלפיות של יישובי יו"ש 100% תמיכה.

חגיגות ניצחון השמאל הקיצוני בצרפת, צילום: איי.אף.פי

בשנים האחרונות, מאיר חביב נבחר ארבע פעמים ברציפות לפרלמנט הצרפתי כנציג של המחוז ה-8. 

בחודשים האחרונים הקריאות האנטישמיות נגד מאיר חביב התעצמו, השמאל הקיצוני הפיץ סרט אנטישמי נגדו שזכה למיליוני צפיות, חבר פרלמנט ממפלגתו של מלנשון קרא לו חזיר ואף דחף אותו באלימות אל מול המצלמות.

ז'אן לוק מלנשון אחרי נאום הניצחון, צילום: אי.פי.איי

מאיר חביב הגיע הערב לכותל המערבי בירושלים ואמר: "אני רוצה להודות קודם כל לבורא עולם ולהודות לכם על התמיכה האדירה. כפי שאמרתי לאורך כל הדרך, לא נולדתי חבר פרלמנט ולא אמות חבר פרלמנט – אני אמשיך במאבק שלי למען הערכים המשותפים שלנו של צדק וחירות. לצערי, לאור תוצאות הבחירות הערב, הדאגה לעתידה של צרפת גוברת. השמאל הקיצוני והאנטישמי כבש את צרפת. בכיכרות צרפת חוגגים הערב עם דגלי פלסטין ואני חושש שבקרוב מאד צרפת תכיר במדינה פלסטינית. לצערי, הערב אני מאד דואג לעתיד היהודים בצרפת ולצרפת בכלל."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר