גיאורגיה: התאומות הכירו ברשת וגילו שנחטפו ממשפחתן בלידתן

אנה ואלנה הכירו במקרה בטיקטוק לאחר שהבינו שהן נראות בדיוק אותו הדבר • בדיקת DNA גילתה שהן אחיות והוריהן נפלו קורבן לחטיפת ילדים שנפוצה מאוד במדינה

התאומות אנה ואלנה מגאוגרגיה, הופרדו בלידתן. צילום: איי.אף.פי

הכל החל כשאלנה, נערה גיאורגית, גלשה ברשת החברתית טיקטוק ונתקלה בסרטון ובו נערה שנראית בדיוק כמוה, בשם אנה. השתיים החלו לשוחח ונעשו חברות באופן כמעט מידי. לאחר כמה חודשים של חברות, השתיים גילו כי הן מאומצות.

מרגע שהבינו שגם הוריהן המאמצים לא מכירים את משפחתן הביולוגית הן החליטו לעשות בדיקות דנא, שהראתה באופן חד משמעי שהן אחיות תאומות זהות. "נעשינו חברות, בלי לחשוד בכלל שאנחנו אחיות, אבל שתינו הרגשנו קשר חזק בינינו", סיפרה אלנה לסוכנות הידיעות הצרפתית איי.אף.פי.

אלא שהאיחוד המרגש בין שתי התאומות שהתרחש בזכות הרת החברתית חושף עוד טפח בסוד אפל של החברה הגיאורגית, זה של חטיפת תינוקות ומכירתם למשפחות מאמצות. מומחים מעריכים שגורמים עבריינים מקיימים רשתות חטיפה והברחה עוד משנות החמישים של המאה הקודמת והתופעה החלה להיעלם מהמדינה רק בשנת 2006.

התאומות אנה ואלנה לאחר שגילו כי הן אחיות, צילום: איי.אף.פי

העיתונאית טמונה מוסרידזה, שסייעה לאחיות אנה ואלנה לעשות בדיקת דנא ולגלות את קרבתן הביולוגית, עוסקת כבר שנים בפרשת החטיפות. "מצאנו שהחטיפות היו שיטתיות, שיותר ממאה אלף תינוקות נחטפו מבתי החולים בגאורגיה ונמכרו למשפחות מאמצות", מספרת מוסרידזה.

רשתות של עבריינים היו מגייסים פקידים מושחתים, רופאים ואחיות שהיו מספרים לבני המשפחה שילדם מת בלידה ומעבירים את התינוק לבית חולים אחר, שם היו מציעים אותו או אותה לאימוץ. אמה המאמצת של אנה, אחת התאומות, סיפרה למוסרידזה ששילמה אלפי דולרים, סכום ששווה לערך דירה בגיאורגיה באותה תקופה, לבית החולים ממנו אימצה את התינוקת.

"לא היה לי מושג שזה מה שקרה. חיכינו יותר משש שנים  לפני שקיבלנו את אנה. לא היו לנו שום מושג על המערכת המושחתת", סיפרה האם לכתבת. באופן מדהים, סיפורן של אלנה ואנה אינו הראשון שמתפרסם השנה בעל אותם מאפיינים בדיוק. בחודש ינואר נחשף סיפורן של אנו ואיימי, שגיל וזו את זו ברשת הטיקטוק כשהן בנות 12 בלבד

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר