צרות במפלגתה של מלוני: שתי בכירות בתנועת הנוער התפטרו בעקבות אמירות אנטישמיות ופשיסטיות

בין האמירות: "היהודים הם גזע ואני מתעבת אותם" ו"אם מוסוליני היה מתמודד, הייתי מצביעה לו שלוש פעמים" • בתחקיר עיתונאי הוקלטו צעירים בתנועה גם שרים "זיג הייל!" • נשיא הקהילה היהודית ברומא גינה בחריפות: "הכרחי לנקוט צעדים"

מלוני בפרלמנט ברומא, השבוע. צילום: אי.פי.אי

סערה ב"אחים של איטליה", מפלגתה של ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני: שתי בכירות בתנועת הנוער התפטרו היום בעקבות שערורייה פשיסטית-אנטישמית.

אחת המתפטרות כתבה בקבוצת ווטסאפ פנימית כי הייתה "מצביעה למוסולוני שלוש פעמים" אילו התמודד בבחירות האירופיות. האחרת כתבה בקבוצה כתב בצ'אט: "היהודים הם גזע ואני מתעבת אותם".

צעירי "האחים של האיטליה" צועקים "זיג הייל!". מתחוך התחקיר של Fanpage.it, צילום: צילום מסך

בסוכנות הידיעות האיטלקית נמסר כי אחת המתפטרות היא ראש תנועת הנוער עצמה, פלמיניה פאצ'ה. בעקבותיה התפטרה גם אליסה סנייני, שטענה בין השאר כי "אחים של איטליה" "מעולם לא הפסיקה להיות מפלגה גזענית ופשיסטית" – בדיוק התדמית שממנה ניסתה ראשת המפלגה מלוני להתנתק.

תחילתו של הסיפור בחשיפה של אתר תחקירים איטלקי Fanpage.it. כתבי האתר הסתננו לאירועים של תנועת הנוער ותיעדו מה קורה בהם. בין השאר, נחשף כיצד קראו הצעירים "זיג הייל!", השמיעו קריאות "דוצ'ה" (ככינויו של בניטו מוסוליני) והתברברו בקשריהם המשפחתיים לדמויות ניאו-פשיסטיות.

בכיר ב"אחים של איטליה" (FdI), תומאסו פוטו, הכריז היום על התפרותה של פאצ'ה והוסיף: "ב'אחים', מי שטועה – משלם".

פאצ'ה הסתבכה גם בכך שהייתה אמורה לנסח הבעת סולידריות עם הסנאטורית אסתר מיאלי, שבעבר הייתה דוברת הקהילה היהודית של רומא. אחרי הניסוח, הוקלטה פאצ'ה אומרת שהיה "מעולה לעשות צחוקים על צלבי קרס".

נשיא הקהילה היהודית ברומא, ויקטור פדלון, כתב היום ברשת החברתית X: "הקהילה מגנה את התמונות המביישות של גזענות ואנטישמיות ומביעה סולידריות עם הסנאטורית אסתר מיאלי, קורבן לעבירות בלתי נסבלות. אנו מבקשים, גם ממפלגת FdI, לנקוט צעדים הולמים. הכרחי שהחברה והמוסדות יגיבו בכוח נגד כל צורות השנאה והאפליה".

מלוני עצמה טרם גינתה את ממצאי התחקיר. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר