הוריה של בת ה-12 שנאנסה בפריז על רקע אנטישמי: " גרמו לה להישבע באללה שלא תספר דבר וביקשו ממנה להתאסלם"

המקרה זיעזע מדינה שלמה ובמיוחד את יהודי צרפת • "הם הרסו לה את הילדות, היא פוחדת לדבר ומתעוררת בלילות עם פלאשבקים", שיתפו • אביה: "הבת שלי חוותה אנטישמיות על בשרה, מקווים שהצדק יעשה"

הפגנה בליון, צרפת, בעקבות אונס בת ה-12 היהודייה. "מקרון אפשר לזה לקרות". צילום: אי.אף.פי

שבוע וחצי אחרי התקרית המחרידה, הוריה של בת -12 שנחטפה ונאנסה בפריז על רקע אנטישמי ע"י נערים בני גילה, מדברים לראשונה. בראיון לאתר הצרפתי Le Parisien: "היא מאוד מזועזעת, הם הרסו לה את הילדות. היא פוחדת לדבר ומתעוררת בלילות עם פלאשבקים", תיארו.

מפגינים יהודים ואחרים בצרפת בעקבות אונס בת ה-12 על רקע אנטישמי, צילום: אי.אף.פי

האירוע המזעזע התרחש ביום שבת, ה-15 ליוני, בבקורבבואה, אחד מפרברי פריז. לפי הדיווחים, הנערה הייתה בקשר חברי עם אחד הצעירים ולא סיפרה לו שהיא יהודייה. לאחר שגילה את דתה הוא החליט לנקום על רקע אנטישמי. הוא פגש את הנערה בפארק סמוך לאזור מגוריה, ויחד עם שני חבריו הוביל את הנערה להאנגר נטוש הנמצא בסמוך למשתלה מקומית. השלושה קיללו אותה קללות אנטישמיות, היכו אותה נמרצות ולבסוף אנסו אותה באכזריות. 

אביה סיפר על התחושות התחושות הקשות שעברו על המשפחה באותו יום שבת, לאחר שמצאו את ביתם בוכה ומזועזעת:  "היא אמרה לי בדמעות: 'אבא, הם אנסו אותי, הם עשו לי הכל'. אימה סיפרה כי לפני שנתנו לה לעזוב, הם גרמו לה להישבע באללה שלא תספר דבר לא להוריה ולא למשטרה. ואפילו ביקשו ממנה להתגייר לדת המוסלמית.

אנטישמיות בפריז, צילום: אי.פי

הוריה מתארים כי במשך תקופה בתם סבלה מהצקות והטרדות על רקע אנטישמי בבית הספר, שכללו אמירות נאציות וציורי צלבי קרס, עד שייעצו לה להסתיר את זהותה היהודית. "היא חוותה אנטישמיות על בשרה", אמרה האם. 

ההורים ציינו כי התוקפים הניחו שהיא יהודייה ולכן בהכרח פרו-ישראלית ואנטי-פלשתינית. "יש בלבול בין יהודים צרפתיים לבין הסכסוך הישראלי פלשתיני, והילדים שלנו הופכים לקורבנות", אמר האב.

משטרה מחוץ לבית כנסת בפריז (אריכון), צילום: ללא

"אנחנו רוצים שהצדק ייעשה, העובדה שאירוע כזה קרה הוא סימן לכשל חברתי קולקטיבי במאבק נגד האנטישמיות והאלימות הקיצונית", אמר האב, בתקווה שמערכת המשפט בצרפת תגיב בחומרה למעשה הנורא. "לדעתנו יש דמיון בין המעשים של מחבלי חמאס בקיבוצים למה שקרה לבתנו", הוסיפה האם.

המקרה זעזע מדינה שלמה, ובראש ובראשונה את יהודי צרפת. המקרה הציף מחדש את החשש ההולך וגדל של יהודי צרפת מהאנטישמיות שמגיעה מכל עבר, מהימין הקיצוני, דרך השמאל הקיצוני וגם ממהגרים בעלי רקע מזרח תיכוני או צפון אפריקאי.

"כל מקרה אונס ולא משנה על איזה רקע הוא מתרחש, הוא מקרה מתועב שאין לו מקום בעולמנו, אך מקרה אונס מזעזע כמו זה שהתרחש, רק כיוון שהילדה נולדה להורים יהודים, מזכיר לנו את התקופות שבהן העם היהודי נרדף רק כי נולדנו לדת שונה", אומר הרב חיים קורסיה, רבה הראשי של צרפת ומראשי ועידת רבני אירופה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר