שיא החוצפה: תלו שלט "אין כניסה לציונים" - וטוענים להטרדה

ארגון ספרדי פרו-ישראלי פרסם פוסט נגד מסעדה טבעונית נחשבת במדריד, שהציבה את השלט האנטישמי • המקום, שאינו מסתיר את העמדה הברורה שלו ברשתות החברתיות, השיב: "תגובות השנאה וההטרדה נמשכות בגלל תמיכתנו בפלשתינים"

שלט אנטישמי בכניסה למסעדה טבעונית במדריד. צילום: השימוש על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

ברחבי הרשת הופצה היום (שישי) תמונה מהמסעדה Oveja Negra Vegana ("הכבשה השחורה") הנמצאת במדריד, שהציבה בכניסה שלט אנטישמי במיוחד: "אזור אנטי ציוני". המסעדה, שמדורגת גבוה ואף מוכרת לישראלים רבים, טוענת מצידה להטרדה.

ראש ממשלת ספרד במעבר רפיח: "דרושה הפסקת אש קבועה" (ארכיון) // רויטרס

ארגון ACOM, שמטרתו לקדם את היחסים בין ישראל לספרד ולהילחם באנטישמיות, העלה לחשבון האינסטגרם שלו את התמונה מהמסעדה וכתב: "מסתבר שהמסעדה הזו, שהיא ידידותית לסביבה וטבעונית, דוגלת בהפליה".

המסעדה, שאינה מסתירה ברשתות החברתיות את העמדה הפרו-פלשתינית הברורה שלה, השיבה לדברי הארגון: "ההטרדה נמשכת. הבוקר שני גברים הגיעו אלינו והקליטו אותנו ללא הסכמה (הם כנראה אלו שכתבו את הפוסט). תגובות השנאה וההטרדה נמשכות בגלל התמיכה שלנו בפלשתינים". 

עוד הוסיפו: "המסעדה מגדירה את עצמה בפתיחות כאנטי-ציונית, ומי שלא רואה שמה שקורה בפלשתין הוא רצח עם, לא צריך להיכנס אלינו". בנוסף, קראו לניתוק היחסים בין ישראל לספרד. 

המסעדה מוכרת לישראלים ואף הומלצה כמה פעמים בקבוצות המיועדות לישראלים טבעונים המטיילים בעולם. אך נראה כי עוד לפני השלט המטריד וכבר מתחילת המלחמה המסעדה לא הסתירה את עמדותיה. 

הפגנה פרו-פלשתינית במדריד, צילום: רויטרס

בדצמבר 2023, כתבה אחת הגולשות בקבוצת הפייסבוק "טבעונים מרחבי העולם": "הם מגדירים את עצמם כאזור אנטי-ציוני וקוראים לחרם על ישראל. הם גם מפרסמים שקרים ודברים איומים על ישראל. קוראת לכל הישראלים לא להגיע לשם".

בדף הבית של "הכבשה השחורה" נכתב בתיאור: "אנחנו להט"ב, אנחנו דיסידנטים". המסעדה מציעה תפריט עשיר של "הזנת ההתנגדות". "קואופרטיב העבודה של 'הכבשה השחורה' הטבעונית מורכב מאנשים בעלי מודעות לצדק חברתי. בין כתלינו, ביצירות המשותפות ובאוכל שאנו מכינים, נושמים את אוויר המהפכה", נכתב.

בתגובה לאנטישמיות המקוממת, ישראלים רבים החליטו להתנקדם בדרכם - והשאירו למסעדה דירוג נמוך בגוגל. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר