דרמה ברוסיה: פוטין הדיח את שר ההגנה שויגו

נשיא רוסיה החליף את האיש שהוביל את מערכת הביטחון הרוסית במהלך הפלישה לאוקראינה • הפוליטיקאי אנדריי בלואוסוב מונה להחליף את שויגו אשר יקבל את תפקיד מזכ"ל מועצת הביטחון • דובר הקרמלין: "צריך שכלכלת ההגנה תתאים לכלכלת השעה"

סרגיי שויגו לצד פוטין. צילום: ללא קרדיט

טלטלה בצמרת הרוסית: נשיא רוסיה. ולדימיר פוטין, הדיח את שר ההגנה סרגיי שויגו לאחר 11 שנים שבהן עמד בראש מערכת הביטחון הרוסית. שויגו צפוי לקבל את תפקיד מזכ"ל מועצת הביטחון. שויגו, שנחשב איש אמונו של הנשיא פוטין וממתכנני הפלישה הרוסית לאוקראינה, יוחלף על ידי הכלכלן והפוליטיקאי אנדריי בלואוסוב.

הנשיא פוטין ושר ההגנה סרגיי שויגו, צילום: אי.אפ.פי

שויגו יקבל את תפקיד מזכ"ל מועצת הביטחון במקום ניקולאי פטרושב, תפקיד בעל השפעה משמעותית וגישה גדולה לתקציבים, אך פחות בחשיבותו. שמו של שויגו עלה לכותרת בעולם במהלך המרד של כוח ואגנר בשנה שעברה, בו דרש מנהיג הקבוצה יבגני פריגוז'ין את הדחתו של שויגו מתפקידו.

שויגו, בן לרפובליקת טובה בדרום סיביר, נושא בתפקידים רשמיים במנגנון הרוסי עוד מלפני התפרקות ברית המועצות ונחשב למי שטוב בהרבה בפוליטיקה החצר הרוסית מאשר בהשגת תוצאות מקצועיות.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב טען כי "מטרת המינוי של בלואוסוב היא העברת הכלכלה לפסי מלחמה". לדבריו, "צריך שכלכלת ההגנה תתאים לכלכלת השעה". בה בעת, העברת שויגו לתפקיד החדש מצטרפת להדחת סגנו ויד ימינו, טימור איוונוב, לפני כחודש. איוואנוב חשוד בשחיתות בהיקפים גדולים, ולפי חלק מהדיווחים אף בעבירות של בגידה.

לא נמסר מה יהיה התפקיד הבא של ניקולאי פטרושב, המזכ"ל היוצא של מועצת הביטחון. הרמטכ"ל ולרי גרסימוב ימשיך לפקד על צבא רוסיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר