"רצו לגרום לנו לפחד מצה"ל": החטוף איתי רגב מספר על המלחמה הפסיכולוגית של חמאס

בראיון חריג ל"גרדיאן" הבריטי, הצעיר שנחטף מסיבת הנובה חוזר לאפלה של השבי ומדבר על מה שחווה • "בהתחלה חשבתי שהם מתכוונים להרוג אותנו"

איתי רגב במעבר רפיח לאחר השחרור מהשבי. צילום: ללא

איתי רגב, שנחטף על ידי חמאס ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, גולל היום (חמישי) באופן מפורט את הלחץ הפסיכולוגי שהפעילו עליו אנשי חמאס, במטרה לגרום לו לפחד מכוחות צה"ל.

"זה היה תהליך והם עשו אותו לאט לאט. זה היה סוג של מלחמה פסיכולוגית כשהם רצו לגרום לי לפחד יותר מההפצצות של צה"ל מאשר מהשובים שלי", אמר רגב ל"גרדיאן" הבריטי, בראיון חריג בעיתון המזוהה עם השמאל בבריטניה.

איתי ומיה רגב, שחזרו מהשבי: "כשהיינו שם, תמיד אמרנו עוד קצת - עוד טיפה" // צילום: מירב פרנט



רגב סיפר לכלי התקשורת הבריטי על רגעי החטיפה: "לא הבנתי שחוטפים אותי. חשבתי שאנחנו נוסעים לעזה ויהרגו אותנו שם". איתי רגב ואחותו מיה נחטפו לאחר שהתחבאו בכלי רכב סמוך לאתר מסיבת הנובה. המחבלים ירו לעבר הרכב ושניהם נפגעו ברגלם.

החוף ששוחרר סיפר לעיתון הבריטי כי הוא הובל לבית חולים דרך מנהרה, שם רופא שנראה לו "מפוחד לגמרי" הוציא את הכדור מרגלו, ללא כל סוג של הרדמה או שיכוך כאבים. הוא וחטוף נוסף, עומר שם טוב, הוחזקו בבית מגורים באותו חדר, בשעה שבני המשפחה, הרופא ואחרי םבאו ויצאו, השניים העבירו את רוב הזמן בחושך, בידוד ובלי כמות מספקת של מזון.

איתי רגב ג'רבי עם אימו, צילום: דובר צה"ל



"יכולנו לשמוע את הקרבות מתחוללים סביבנו, אבל בלי לדעת באמת מה קורה. זה היה מאוד מבלבל", סיפר רגב לעיתון הבריטי. השבוי המשוחרר סיפר כי תקשר עם אחותו מיה, שהוחזקה באותו בית אך תקשרו רק פעם בשבועיים בפתקים. הוא ושם טוב הועברו בין שלושה בתים שונים בלילות כשפעם אחת הם אולצו ללבוש בורקה כדי להסוות את העברתם.

רגב סיפר ל"גרדיאן" כי כשסיפרו לו שהוא עתיד להשתחרר, הוא לא האמין לשוביו. "קולות הירי הפסיקו והחוטפים סיפרו לנו שחטופים משוחררים מדי יום", סיפר רגב, שנמצא כעת בביקור בלונדון. "אני פה בשביל כל החטופים שעדיין שם. הם לא יכולים לבקש או לצעוק לעזרה בעצמם והקולות שלהם חייבים להישמע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר