"רצינו לעורר מודעות והזדהות": המיצג המצמרר בגרמניה למען החטופים בעזה

בכיכר המרכזית בעיר דורטמונד מוצבים 134 כיסאות, עם תמונותיהם וסיפוריהם האישיים של הנמצאים בשבי חמאס • המיצג שואב השראה מכיכר החטופים בתל אביב • "היה לנו חשוב שאנשים שחולפים שם בדרכם לעבודה והביתה ייחשפו למצוקתם ולמצב הקשה בישראל", אומר דניאל לורכר, שהוביל את היוזמה החשובה לצד הקהילה היהודית בעיר

המיצג בעיר דורטמונד. צילום: ללא

150 ימים מאז פרוץ המלחמה, בעיר דורטמונד שבמערב גרמניה, הקהילה היהודית, לצד פעילים נוספים, נאבקת לזכור ולהזכיר את 134 החטופים שנמצאים עדיין בשבי חמאס. במיצג, השואב השראה מכיכר החטופים בתל אביב, הוצבו 134 כיסאות עם תמונותיהם וסיפוריהם האישיים של החטופים.

המיצג המחריד של הדוגמנית הישראלית ברחבי לוס אנג'לס // מתוך האינסטגרם של איידן פלאט

לצידם ניצב שלט המונה את הימים, השעות, הדקות והשניות שהחטופים נמצאים בידי ארגון הטרור הרצחני. "רצינו לעורר מודעות והזדהות, לחשוף את הסיפורים האישיים שמאחורי המספר", אומר דניאל לורכר, מנהל הארגון "מה שחשוב", שהוביל את היוזמה החשובה לצד הקהילה היהודית בעיר.

לורכר מספר שהפעילים הציבו את הכיסאות כבר בשעות הבוקר המוקדמות, ואלה נשארו במקומם עד שעות הערב. "היה לנו חשוב שאנשים שחולפים בכיכר בדרכם לעבודה והביתה ייחשפו למצוקת החטופים ולמצב הקשה בישראל".

דניאל לורכר: "הקהילה היהודית, ולא רק היא, לא שוכחת אותם ועומדת לצידם", צילום: ללא

קבוצת הכדורגל המקומית, בורוסיה דורטמונד, ידועה ביחס החם לקהילה היהודית ובמלחמתה באנטישמיות. מאז טבח 7 באוקטובר יצאה הקבוצה מגדרה כדי להביע את הזדהותה עם ישראל, קיימה כמה דקות דומייה לזכר הנרצחים ואירחה משלחת מעוטף עזה.

לורכר נרגש מהעיסוק בנושא. "חשוב לי שבישראל יידעו שהקהילה היהודית, ולא רק היא, לא שוכחת אותם ועומדת לצידם. זאת המטרה המרכזית שלנו במהלך הזה", הוא חותם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר