"נאצי ללא תנאי": נחשפו פרטים חדשים על עבר סבה של שרת החוץ הגרמניה

לפי דיווח בעיתון "בילד", מסמכי ארכיון חשפו את התיק האישי של ולדמר ברבוק, סבא של שרת החוץ ומנהיגת סיעת הירוקים בפרלמנט הגרמני, אנלנה ברבוק • בתיק האישי נכתב כי ולדמר היה "נטוע לחלוטין בנאציונל סוציאליזם" וכי הייתה כוונה להעניק לו אות הצטיינות על שירותו כקצין בוורמאכט

שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק. צילום: אי.פי.אי

שרת החוץ הגרמנית, אנלנה ברבוק, הצהירה פעמים רבות בחודשים האחרונים כי היא תומכת במדינת ישראל במלחמה נגד חמאס וגם גינתה את האנטישמיות הגואה במדינה. כעת נחשף מידע ארכיוני על סבא שלה, שלפי עיתון "בילד" הגרמני, גם היא לא הכירה את תוכנו.

שרת החוץ של גרמניה ברבוק ושר החוץ כהן במפגש עם משפחות שבויים בעזה (ארכיון) | רונן חורש/משרד החוץ

מסמכי ארכיון המדינה חשפו כי לא רק שולדמר ברבוק היה קצין בוורמאכט, הוא גם מילא את תפקידו במוטיבציה גבוהה ואף היה מועמד לקבל אות הצטיינות על שירותו. במסמכים שנכתבו נמסר כי ולדמר ברבוק היה מהנדס ביחידה שתיקנה תותחים נגד מטוסים ושהוא היה "תומך נלהב" של הנאצים, או כפי שהוגדר בתיק: "נאצי ללא תנאי שדעותיו נטועות באופן מוחלט סביב האידאולוגיה הנאציונל סוציאליסטית".

לפי המסמכים שנחשפו הוא קרא את ספרו של היטלר 'מיין קאמפף' פעמים רבות ובשנת 1944 הוא היה אמור לקבל צלב הצטיינות שהיווה אות הצטיינות יוקרתי וזאת עבור "פעילות צבאית מיוחדת תחת אש" שביצע בזמן שירותו בוורמאכט.  

"מיין קאמפף", צילום: אי.פי

יצויין שאנלנה ברבוק מדברת בפתיחות על עברה המשפחתי ועל כך שסבא שלה היה נאצי. בעבר דווח כי העבר המשפחתי שלה עיצב במידה רבה את עמדותיה הפוליטיות, כולל את ההתנגדות לכל סממן של אנטישמיות ונגד תמיכה באידיאולוגיות הקשורות לתפיסת העולם הנאצית.

לפי הדיווחים בתקשורת הגרמנית, הסב שנפטר בגיל 103 בשנת 2016, הודה רק בשנות ה-90 בעברו, ומשפחתו לא טרחה לברר פרטים נוספים על עברו בארכיונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר