צה"ל, שים לב: אוקראינה שיגרה טילים מכלי שיט בלתי מאויש

חיל הים של קייב הצליח לירות רקטות לא מונחות לעבר בסיס הצי הרוסי בסבסטופול מספינות זעירות ולא מאויישות • מדובר ביכולת שמדאיגה ציי מלחמה רבים בעולם

כלי שיט בלתי מאויש אוקראיני מדגם "סי-בייבי". צילום: ללא

קפיצת מדרגה טכנולוגית בלוחמה הימית: חיל הים האוקראיני שיגר כמה טילים לא מונחים מכלי שיט זעירים לא מאוישים לעבר בסיס הצי הרוסי בעיר סבסטופול בחצי האי קרים הכבוש על ידי רוסיה.

לפי הודעת משרד הביטחון האוקראיני, הטילים שוגרו משני כלי שיט בלתי מאוישים מדגם "סי-בייבי" וזוהתה פגיעה במתקני הצי הרוסי. מדובר בשיגור מבצעי ראשון של טילים מכלי שיט בלתי מאויש בהיסטוריה וההצלחה המבצעית של השיגור מצביעה על שדרוג משמעותי ביכולת של חיל הים האוקראיני להשתמש בכלי שיט בלתי מאוישים. חי להים הרוסי פרסם סרטון שבו נראה ירי של טילים מלפחות שני כלי שיט קטנים.

תקדים טכנולוגי: חיל הים האוקראיני שיגר טילים מכשב"ם



צבא אוקראינה תקף בעבר כמה פעמים מתקנים וספינות של חי להים הרוסי בים השחור תוך שימוש בכלי שיט בלתי מאוישים. במהלך השנה אחרונה נפגעו נחתת של חי להים הרוסי וכן מכלית דלק בהתקפות של כשב"מים מתוצרת אוקראינה. עוד נטען כי כשב"מים תקפו בהצלחה את גשר קרים, אך אין אישור רשמי לכך.

בחיילות ים רבים בעולם חוששים משיפור משמעותי ביכולת הפעלת כלי שיט מונחים מרחוק בים, שכן הפעלתם זולה באופן משמעותי מזה של ספינות מלחמה קונבנציונליות, שמחירן גבוה וזמן בנייתם והכשרת הצוותים שלהן הוא ארוך. יתרון טכנולוגי זה עלול לשמש גם ארגוני טרור ומדינות כמו איראן, שמתמחה בפיתוח מל"טים וכלי מלחמה זולים המונחים מרחוק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר