טוב שנזכרו: רוסיה גינתה את מתקפת הטרור של חמאס

כמעט שלושה שבועות לאחר הטבח, שגריר מוסקבה באו"ם, וסילי נבנזיה, אמר כי המתקפה היא "בלתי מוצדקת" וקרא לשחרור מידי של כל החטופים

שגריר רוסיה באו"ם וסילי נבנזיה. צילום: איי.אף.פי

יותר משבועיים לאחר מתקפת הטרור והטבח של חמאס בעוטף עזה, נציג רשמי של הקרמלין גינה היום (רביעי) לראשונה את האירועים. שגריר רוסיה בעצרת האומות המאוחדות, וסילי נבנזיה, התייחס למתקפה ואמר כי היא "בלתי מתקבלת על הדעת". 

"האלימות וההרג שאזרחי ישראל נחשפו אליהן בשביעי באוקטובר הן בלתי ניתנות להצדקה. אנו מושיטים את תנחומינו העמוקים והכנים למשפחות שנפגעו", אמר השגריר. 

עוד הוסיף נבנזיה: "לקיחת בני ערובה וחטיפה אינן מתקבלות על הדעת. אנו קוראים לשחרורם המידי של כל החטופים". מדובר בפעם הראשונה שבכיר רוסי גינה את מתקפת הטרור, לאחר שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הסתפק בלהביע את תנחומיו על ההרג. 

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב קרא אתמול לארגון הטרור חמאס לשחרר את כל החטופים שתפס במהלך המתקפה על עוטף עזה לפני כשבועיים. 

""אנחנו משתמשים בכל היכולות כדי להביא לחרור אזרחי רוסיה בשבי חמאס, אנו קוראים לחמאס לשחר את כל השבועיים", אמר פסקוב במהלך תדרוך יומי לכלי התקשורת. 

לדברי פסקוב, "הקרמלין לא ימסור את המספר המדויק של אזרחי רוסיה בשבי חמאס". הוא גם הוסיף כי מוסקבה מנהלת דו-שיח קבוע ואינטנסיבי עם ישראל, "ונוקטת עמדה עקבית בגנות הטרור". רוסיה לא גינתה את מתקפת הטרור של חמאס, ואילו פוטין הביע תנחומים לישראל יותר משבוע אחרי הפיגוע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר