נשיא קרואטיה: "ישראל איבדה את התמיכה שלי"

זוראן מילנוביץ' התייחס לתקיפות ישראל בעזה וגינה את המדינה היהודית • הנשיא, משרה סמלית במדינה האירופאית, כינה את הצבת דגל ישראל במשרד החוץ המקומי "מהלך אידיוטי"

נשיא קרואטיה, זוראן מילנוביץ'. צילום: איי.פי

נשיא קרואטיה, זוראן מילנוביץ', תקף בחריפות את ישראל ואמר כי איבד את הסימפטיה שלו למדינה היהודית, לאחר מתקפת הטרור של מחבלי חמאס על יישובי עוטף עזה.

מילנוביץ' צוטט באתר החדשות האמריקני "פוליטיקו" ואמר: "עם כל הסימפטיה שלי לישראל, שלמרבה הצער איבדתי אחרי 15 דקות, אין כל מקום לדגל אחר מלבד דגל קרואטיה על בנייני הממשל שלנו, מלבד במקרים מסויימים מאוד". מילנוביץ' אמר את הדברים בהתייחסות להחלטה להציב את דגל ישראל על בניין משרד  החוץ המקומי, מהלך אותו הוא כינה "אידיוטי".

"אני מגנה את הרציחות של חמאס ואפילו מביע גועל ותיעוב, אבל הזכות להגנה עצמית לא כוללת את הזכות לבצע פעולות נקמה ולהרוג אזרחים", אמר הנשיא הקרואטי. מילנוביץ' חולל לאחרונה סערה כשקרא להוריד את דגלי נאט"ו והאיחוד האירופי במדינה לגובה נמוך מאלו של הדגל הקרואטי.

תפקידו של נשיא קרואטיה, בדומה לישראל, הוא בעיקר סמלי. מילונביץ' נחשב כמי ששייך למחנה הפרו רוסי במדינה הבלקנית וידוע בביקורתיות שלו לסיוע לאוקראינה ולברית נאט"ו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר