7,000 מהגרים בתוך 48 שעות: משבר הומניטרי באי איטלקי

הרשויות באי למפדוזה, השוכן לא הרחק מחופי תוניסיה, דורשות סיוע דחוף לנוכח יומיים עמוסים במיוחד • בגלל הדוחק, פרצו מהומות במחנה רישום ומעבר, שמיועד ל-400 איש בלבד • בגלל מחלוקת עם ממשלות אחרות באירופה, רומא אינה ממהרת לפנות את המחנה

המחנה בלמפדוזה, שמיועד ל-400 איש, גדוש באלפים. צילום: אי.פי

הרשויות באי האיטלקי למפדוזה, השוכן לא הרחק מחופי תוניסיה, מתריעות מפני משבר הומניטרי לאחר הגעתם של כ-7,000 מהגרים מצפון אפריקה לחופי האי ב-48 השעות האחרונות. בין המגיעים – 257 קטינים.

ראש עיריית למפדוזה, פיליפו מאנינו, הצהיר: "הגענו לנקודת אל חזור (מבחינת מספר המהגרים הנמצאים באי), ממשלת איטליה חייבת להגיש לנו סיוע מיידי ומהיר להעברתם של המהגרים למקומות אחרים".

מחכים לרישום באי למפדוזה, היום (חמישי), צילום: אי.פי

אתמול פרצו באי התנגשויות אלימות בין המהגרים לבין כוחות המשטרה, השומרים עליהם. מאות מהגרים הפגינו בדרישה להתיר להם לעזוב את מחנה הקליטה, שבו הם מחויבים להישאר עד שיוחלט מה לעשות איתם, בדרישה לקבל תנאי מגורים הולמים.

התור לרישום בלמפדוזה. כ-7,000 איש בתוך יומיים, צילום: אי.אף.פי

תפוסת מחנה הקליטה היא 400 איש בלבד. אוכלוסיית האי למפדוזה היא 6,000 איש, כלומר פחות ממספר המהגרים שהגיעו ביומיים האחרונים.

הממשלה ברומא אינה ממהרת לפנות את המהגרים למקומות אחרים, לנוכח סירובן של כמה ממדינות אירופה לסייע לאיטליה בנטל ההתמודדות עם גלי המהגרים המגיעים מצפון אפריקה ולקבל חלק מהמהגרים לתחומן.

משבר המהגרים באי למפדוזה, איטליה | רויטרס

ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'ה מלוני, הצהירה שהבעיה העיקרית אינה העברת המהגרים למדינות אחרות, אלא מציאת דרכים לעצירת ההגירה הזו. "הגירה מסוימת יכולה לסייע לכלכלת אירופה, אך ההגירה לא יכולה להיות פתרון לבעיות הדמוגרפיה של אירופה", אמרה מלוני במהלך ביקור בבודפשט.

ר"מ איטליה מלוני מדברת עם ר"מ הונגריה אורבן, היום בבודפשט, צילום: אי.פי.אי

סגנה של מלוני, מתאו סלביני כינה את ההגירה המגיעה לאיטליה מצפון אפריקה "מעשה מלחמה" ו"סמל של אירופה הסוציאליסטית".

מתחילת השנה, כמעט 124 אלף מהגרים הגיעו לחופי איטליה – כמעט פי שניים יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. לפי נתוני האו"ם, כ-2,000 מהגרים טבעו במהלך ההפלגות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר