המודיעין האוקראיני מתריע: הרוסים מתכננים מתקפה באומן

בפרסום של שירותי המודיעין בקייב נכתב כי מוסקבה עלולה לבצע מתקפה שתגרום ל"נפגעים רבים" ותאשים בה את אוקראינה • הפרסום נשען על דיווחי "פייק ניוז" על כוונה אוקראינית לפגוע במגיעים לקבר הרבי נחמן

זירת מתקפת הטילים הרוסית בעיר אומן באוקראינה. צילום: רויטרס

המודיעין האוקראיני מתריע מפני מתקפה רוסית על העיר אומן, כך דווח היום (חמישי) בכלי התקשורת במדינה. החשש עלה לאחר שלטענת המודיעין בקייב רוסיה החלה בהפצת דיסאינפורמציה על כוונה אוקראינית לפגוע בחסידים שיגיעו לקבר הרבי נחמן בראש השנה. 

בהנחיות שפרסם "המרכז ללוחמה בדיסאינפורמציה" בקייב נכתב כי כלי תקשורת רשמיים ברוסיה החלו לפרסם דיווחים לפיהם אוקראינה מתכננת לפגוע בעולים לקבר הרבי נחמן באומן בראש השנה על מנת "להאשים את רוסיה". האוקראינים סבורים כי ייתכן שהדיווחים נועדו להכין את הקרקע לפעולת "דגל כוזב" רוסית. 

"המרכז למלחמה בדיסאינפורמציה קורא לציבור שלא ליפול למניפולציות זרות, להשמע לאזעקות של הפצצה אווירית, לעקוב אחר תקנות הביטחות ולהסתמך רק על מקורות בדוקים ואמינים", נכתב בהודעה האוקראינית. 

באוקראינה מעריכים כי 11 אלף חסידים יגיעו לקבר הרבי נחמן בעיר אומן לקראת ראש השנה. העיר אומן, הנמצאת במרכז אוקראינה, רחוקה מאות קילומטרים מקווי החזית אך הופצצה בעבר על ידי חיל האוויר הרוסי. בחודש אפריל נהרגו 23 בני אדם כשטיל שיוט רוסי פגע במבנה מגורים בעיר. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר