מחקר חדש חושף: כמה צעדים ביום אתם באמת צריכים כדי להישאר בריאים?

צוות חוקרים מאוניברסיטאות בארה"ב ופולין מצא שצריך ללכת הרבה פחות ממה שחשבו עד כה בשביל ליהנות מהיתרונות הבריאותיים של הליכה בהרבה פחות צעדים ליום משהיה מקובל לחשוב עד עתה • למשל, רק 2,300 צעדים ביום ישפרו באופן משמעותי את תפקוד הלב וכלי הדם

הליכה ספורטיבית על החוף בתל אביב. צילום: יהושע יוסף

לכו על זה: מחקר רפואי חדש הראה כי ניתן ליהנות מהיתרונות הבריאותיים של הליכה בהרבה פחות צעדים ליום משהיה מקובל לחשוב עד עתה.

על פי המחקר, פרי עבודה משותפת של אוניברסיטת ג'ון הופקינס בארצות הברית והאוניברסיטה הרפואית של לודז' בפולין, מספיקים 5,000 צעדים ביום בשביל שהליכה תספק שיפור משמעותי בבריאות. בעבר טענו מחקרים שונים כי דרושים לפחות 10,000 צעדים ביום כדי שתהיה משמעות חיובית כלשהי להליכה מבחינת תועלת בריאותית.

המחקר בוצע תוך בדיקת נתונים של קרוב לרבע מיליון בני אדם באירופה ובארצות הברית והתוצאות המדהימות שלו מראות שגם מעט הליכה יכולה לעשות שוינוי משמעותי. לדוגמה, על פי הממצאים, 4,000 צעדים ביום ויותר מפחית באחוזים ניכרים את הסיכון למוות בטרם עת. כל 1,000 צעדים נוספים מפחיתים בכמה אחוזים נוספים את הסיכון עד מקסימום של 30,000 צעדים ביום שיורידו את הסיכו שלכם למוות בטרם עת ממגוון רחב של סיבות, בכ-15 אחוזים.

בנוסף, נמצא כי מספיקה הליכה של 2,300 צעדים ביום על מנת לשפר את תפקוד הלב וכלי הדם. נמצא גם שהקבוצה שנהנית ביותר מהיתרונות של הליכה הם נשים וגברים בין הגילים 40 ו-60.

פרופסור מצ'איי בנאך, חוקר בתחום הרפואה וסגן שר לשעבר בממשלת פולין, סיפר על המחקר: "בעוד מספר הטיפולים והתרופות למחלות לב הולך וגדל, המחקר שלנו הראה כי תזונה נכונה ופעילות גופנית הן פיתרון טוב באותה מידה או אפילו יותר לבריאות ואריכות ימים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר