דיווח: ארה"ב קרובה לאשר אספקה של טילים ארוכי טווח לקייב

מדובר בטילי ATACMS, המסוגלים לפגוע במטרות בטווח של 300 ק"מ • העברתם תסייע לאוקראינה לפגוע במטרות כמו חצי האי קרים הכבוש, שממנו משגרים הרוסים כטב"מים • ה"וול סטריט ג'ורנל": בבית הלבן מבינים כעת את הדחיפות להעביר את הטילים

טיל ATACMS בעת ניסוי. סיוע גדול למאמץ האוקראיני. צילום: אי.פי

ארה"ב קרובה לאשר אספקה של טילים ארוכי טווח לאוקראינה, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

מדובר בטילי ATACMS (ראשי תיבות של מערכת טילים צבאית טקטית), שמסוגלים לפגוע במטרות במרחק של 300 ק"מ – דבר שיאפשר לקייב לפגוע הרחק מעבר לקווי החזית הרוסיים ולחבל במפקדות ומחסני נשק גדולים במיוחד.

בכירים אירופים ואמריקנים אמרו לעיתון כי האישור נמצא בדרגים הגבוהים ביותר בוושינגטון. לדבריהם, אם בעבר היו היסוסים בבית הלבן אם למסור טילים כאלה, כעת יש הבנה בצורך לסייע לאוקראינה במאמץ ההתקפי שלה בשבועות הקרובים.

בכיר ביטחוני אוקראיני אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי קייב קיבלה איתותים חיוביים בשבועות האחרונים בסוגיית ATACMS. בצמרת המדינית-צבאית האוקראינית ביקשו זה חודשים ארוכים לקבל את הטילים כדי לפגוע בין השאר את קרים בידי הרוסים. הסיבה: חצי האי הכבוש משמש עורף לוגיסטי ובסיס לשיגור כטב"מים תוקפים לעבר ערי אוקראינה. 

תרגיל באזור תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'ה | רויטרס

בתוך כך, בזפוריז'ה נערכו תרגילים למקרה של אסון בתחנת הכוח הגרעינית. בשבועות האחרונים התריעה קייב מפני כוונת רוסיה לחבל בתחנת הכוח. 

 

בפנטגון ובבית הלבן לא הגיבו לפניית ה"וול סטריט ג'ורנל". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר