"מכים באיראן ומרחיבים את המלחמה במזרח התיכון": הכותרות בעולם על התקיפה הישראלית

אתרי החדשות בעולם מגיבים לתקיפה הלילית באיראן • בציפייה לתגובה איראנית - ברוב האתרים עלו ידיעות שמתעדכנות בזמן אמת על רצף האירועים • ב"וול סטריט ג'ורנל" טענו: "גורמים רשמיים אמריקנים לחצו נגד התקפות על אתרי גרעין" • ה"ניו יורק טיימס": "חשש גובר ממלחמה כוללת במזרח התיכון" • ה"ליברסיון" הצרפתי: "ישראל ביצעה 'מתקפות דיוק' על איראן

כותרות העולם על התקיפה הישראלית באיראן הלילה. צילום: צילומים מסך

לאחר לילה של תקיפות באיראן שהגיעו במסגרת התגובה לשיגור 201 הטילים הבליסטיים לעבר ישראל לפני כשלושה שבועות, כותרות העולם מדווחות הבוקר (שבת) על ההתפתחויות במזרח התיכון. ב"וול סטריט ג'ורנל" טענו: "גורמים רשמיים אמריקנים לחצו נגד התקפות על אתרי גרעין".

דובר צה"ל לתקשורת הזרה: אם המשטר באיראן יעשה את הטעות ויפתח בסבב חדש של הסלמה - נהיה מחויבים להגיב // דובר צה"ל

בציפייה לתגובה איראנית - ברוב האתרים עלו ידיעות שמתעדכנות בזמן אמת על רצף האירועים. "ישראל תוקפת מהאוויר את איראן", נכתב בכותרת ה"ניו יורק טיימס" וה-BBC, שפירטו על מהלך התקיפות ומטרותיהן לפי מה שידוע עד כה ושפורסם על ידי דובר צה"ל באופן רשמי. ב"גרדיאן" הדגישו את העובדה שבישראל טוענים כי היעדים היו מטרות צבאיות בלבד.

ה"וושינגטון פוסט", הבוקר, צילום: צילום מסך

ב"ליברסיון" הצרפתי כינו את המתקפה הישראלית "מדויקת", וכתבו: "זהו צעד נוסף חסר תקדים במעגל האלימות ופעולות התגמול שמטלטל את המזרח התיכון כבר יותר משנה. הצבא הישראלי ביצע "תקיפות דיוק" על מטרות צבאיות איראניות, כולל אתרי ייצור טילים". עוד הם הוסיפו: "ישראל מכה באיראן ומרחיבה בכך את המלחמה במזרח התיכון".

"לה סטמפה" האיטלקי, צילום: צילום מסך

ב"ניו יורק טיימס" נכתב עוד כי המתקפה הישראלית החלה בסיום ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, ששהה במזרח התיכון השבוע. "נראה שהתקיפות בוצעו באופן שכזה שלא יגרום להסלמה נוספת, ממנה חשש נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן", נכתב. 

הכותרת ב"ליברסיון" הצרפתי, צילום: צילום מסך

בתוך כך, סעודיה הייתה הראשונה לגנות את התקיפה הישראלית באיראן. לדבריהם, ישראל "הפרה את ריבונותה" של הרפובליקה האיסלאמית ואת החוק הבינלאומי. סעודיה קראה לכל הצדדים "לנהוג בריסון מקסימלי", וקראה לקהילה הבינלאומית לפעול להפחתת ההסלמה ולסיום העימותים באזור.

כותרת ה"וול סטריט ג'ורנל" על המתקפה באיראן, צילום: צילום מסך
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר