בעולם נדהמים מחיסול נסראללה: "הצ'יף של הטרור מת"

"הצבא הישראלי טוען כי מנהיג חיזבאללה חוסל בתקיפה בביירות" - בשינויים קלים, זו הכותרת הראשית כמעט בכל כלי התקשורת המובילים במערב • חלקם נוקטים ביקורת כלפי היקף ההרס שגרמה התקיפה

כמה מהכותרות בעולם בעקבות חיסול נסראללה. צילום: צילום מסך

חצי יממה אחרי, התקיפה בביירות והחיסול של נסראללה מהדהדים בכלי התקשורת המובילים במערב. כמעט כל האתרים המובילים מדווחים על החיסול ועל השלכותיו בכותרות הראשיות, ומציגים ניתוחים על השלכות החיסול על המזרח התיכון ומביאים את הביוגרפיה של מנהיג ארגון הטרור השיעי ב-32 השנים האחרונות.

חלק מהסיקור ב-CNN, צילום: צילום מסך

תחת הכותרת "ישראל טוענת כי מנהיג חיזבאללה נהרג במתקפה בביירות", מביאה רשת CNN דיווח מתעדכן על ההתפתחויות באזור. "הצבא הישראלי טוען כי מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נהרג במתקפה ביום שישי בביירות, לבנון", נמסר בפתח הדיווחים. "בעקבות ההכרזה, הודיע צה"ל שיש עוד אמצעים בארגז הכלים. ישראל מסלימה את מתקפותיה נגד חיזבאללה".

הכותרת הראשית ב"פוקס ניוז", צילום: צילום מסך

כותרת דומה מופיעה גם ברשת "פוקס" האמריקנית השמרנית יותר. "יש עוד כלים בארגז שלנו", מצטטת הרשת את הודעת דובר צה"ל.

הכותרת הראשית ב-BBC, צילום: צילום מסך

ה-BBC הבריטי יוצא עם היקף סיקור דומה וכותרת ראשית כמעט זהה. לצד הדיווח על עצם החיסול – לטענת ישראל, כמובן – מספקים בתאגיד השידור הבריטי ניתוח תחת הכותרת "מתקפת ענק בביירות מותירה את המערב חסר אונים, שעה שישראל מבקשת להשיג ניצחון".

שער ה"ניו יורק פוסט", צילום: ניו יורק פוסט

בשער ה"ניו יורק פוסט" נכתב: "הצ'יף של הטרור מת".

הסיקור ב"אל פאיס", צילום: צילום מסך

"אל פאיס", הנקרא ביותר מבין כלי התקשורת בספרדית, מדווח בראשית על חיסול נסראללה ונוקט בכותרת המשנה טון ביקורתי למדי כלפי צה"ל: "הצבא הישראלי ממשיך את מתקפתו על הפרוורים הדרומיים של בירת לבנון ועל חלקים אחרים של המדינה, לאחר המתקפה הברוטלית אתמול נגד ראש המיליציה השיעית. הרשויות נערכות לפנות את בתי החולים". לצד הדיווח, מביא האתר פרופיל על נסראללה, המוגדר "איש דת שהעלה את חיזבאללה לזירה הפוליטית", וכן סיקור על הדריכות המקסימלית בישראל לקראת תגובה אפשרית. 

הכותרת ב"לה מונד", צילום: צילום מסך

"לה מונד" הצרפתי מדווח על הודעת ישראל ומוסיף בכותרת המשנה כי "חיזבאללה לא הודה במותו של נסראללה, אלא רק ציין ש'הקשר עמו אבד'". קוראי "לה מונד" לומדים גם כי שישה נהרגו בתקיפה ו-91 נפצעו.   

"אפטונבלאדט" השבדי, צילום: צילום מסך

ה"אפטונבלאדט" השבדי, אחד העיתונים הפופולריים במדינות הסקנדינביות, מביא גם הוא בכותרת הראשית את חיסול נסראללה ומצטט בכותרת המשנה את דברי אלכסנדר אטרודי מהסוכנות השבדית למחקר צבאי. "מותו של נסראללה מהווה נסיגה חמורה עבור חיזבאללה", אומר המומחה. "הארגון עומד בפני אתגר של התאושש מהיחלשות מדינית וצבאית".  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר