"מלחמה בארגון טרור" מול הדגש על ההרוגים בלבנון: כך מסקרים בעולם את הלחימה בצפון

בארה"ב ובכל רחבי אירופה הקדישו האתרים והעיתונים את הכותרות למצב הנפיץ בצפון ישראל • מה-BBC בבריטניה ועד ל"בילד" הגרמני שאוהד את ישראל, כל אתר שם את הפוקוס לפי הטייתו המסורתית • סקירה עולמית

הדיילי מייל. צילום: צילום מסך

המלחמה עם לבנון מסוקרת בכותרות הראשיות של אתרים מרכזיים רבים ברחבי העולם. בכל אתר, על פי הטייתו המסורתית והאג'נדה המובילה, הדגש הוא על שורת התקיפות של ישראל נגד ארגון הטרור חיזבאללה והדיווחים על מספר ההרוגים בצד הלבנוני.

חלק מהאתרים מדגישים שמדובר על מלחמה מול ארגון טרור ומסבירים את הרקע למתקפה הישראלית, בעוד חלק מייצר כותרות שמציירות את ישראל כצד התוקפני.

הכותרת הראשית של ה"ניו יורק טיימס" בישרה על "עשרות שנהרגו בתקיפות ישראל בלבנון". בכותרת המשנה נאמר כי ישראל קראה לאזרחים בדרום לבנון לעזוב את בתיהם. לפחות 100 נהרגו. רשת CNN מדווחת בכותרת הראשית שלה: "היום הקטלני ביותר בהפצצות ישראל בלבנון מאז 2006".

עיתון 'לה רפובליקה' האיטלקי מקדיש את הכותרת הראשית למלחמה עם הכותרת: ישראל מודיעה על "800 מטרות שנפגעו" בקרבות אינטנסיביים עם חיזבאללה. שלטונות לבנון: 180 הרוגים. צה"ל מבקש מאזרחים לבנוניים להתפנות מאזור בקעת הלבנון".

La Repubblica, צילום: צילום מסך

באתר 'בילד' הגרמני שהוא האתר של העיתון הגדול ביותר באירופה ואשר ידוע כתומך ישראל מיקמו את הכתבה כאחת הכתבות המובילות באתר ובחרו בכותרת המכריזה כי ישראל נלחמת בארגון טרור, "מטרות טרור חדשות באופק: ישראל מכריזה על תקיפות נוספות בלבנון".

ה"בילד". תומך, צילום: צילום מסך

הכתבה השניה באתר מסבירה כיצד "חיזבאללה מסתיר טילים בבתים".

אל פאיס הספרדי מתייחס בכותרת הראשית למספר ההרוגים בצד הלבנוני, "המתקפה של ישראל גורמת לפחות 274 הרוגים בלבנון לאחר שקראה לעזיבה "מיידית" של אזרחים". בכותרת המשנה מודגשים מספר הילדים שנהרגו, "מטוסים ישראלים הפציצו 300 מטרות של חיזבאללה בדרום, בעמק הבקאע ובצפון לבנון, לאורך הגבול הסורי. בין ההרוגים 21 ילדים".

"אל פאיס" הספרדי, צילום: צילום מסך

בלה מונד הצרפתי סיקור המלחמה הוא מהכתבות המובילות באתר. כותרת הכתבה שממוקמת כאחת הכתבות הראשונות באתר מתייחסת גם היא למספר ההרוגים בצד הלבנוני, "תקיפות ישראליות בדרום לבנון הותירו 182 הרוגים, 700 נפצעו, כך דיווח משרד הבריאות בלבנון".

הלה מונד הצרפתי, צילום: צילום מסך

ה-BBC הבריטי דיווח בכותרת הראשית על המלחמה, "לבנון טוענת ל 182 הרוגים ביום הקטלני ביותר בקונפליקט בין חיזבאללה לישראל בשנה האחרונה". בכותרת המשנה נכתב כי "הצבא הישראלי מסר כי הוא מבצע תקיפות אוויריות נרחבות על יעדי חיזבאללה בלבנון, כאשר ההתקפות בין שני הצדדים ממשיכות להתגבר".

BBC, צילום: צילום מסך

בדיילי מייל הבריטי נדחק הדיווח על המלחמה למיקום פחות בולט אולם העיתון ממשיך ושומר על הקו שתומך בישראל. בכותרת העליונה צוין כי "החשש ממלחמת עולם גדל", ובכותרת הכתבה עצמה אשר מראה את "התמונה הגדולה" נכתב, "המלחמה של ישראל בחמש חזיתות: כיצד המדינה היהודית מתמודדת עם סכסוך כולל נגד אויביה במזרח התיכון לאחר ש"הרגה 180" במתקפות החיזבאללה האחרונות, כאשר לבנון מאשימה אותה בביצוע "השמדה"".

הדיילי מייל, צילום: צילום מסך

בגרדיאן הבריטי כתבו בכותרת הראשית כי "נתניהו טוען שישראל משנה את מאזן הכוחות בצפון כאשר לבנון טוענת שיותר מ 180 איש נהרגו בהתקפות האוויריות".

ה"גארדיאן הבריטי", צילום: צילום מסך

באתר SRF השוויצרי דיווחו בכותרת הראשית ש"מספר ההרוגים מטפס בתקיפה הישראלית בלבנון ועומד על 274".

SRF, צילום: צילום מסך

ב'דר סטנדרדט' האוסטרי דיווחו על המלחמה באחת מהכתבות הראשונות באתר תחת הכותרת, "ישראל מרחיבה את ההתקפות על חיזבאללה בעמק הבקאע, ומיליציית הטרור מפגיזה את הגדה המערבית". בכותרת המשנה ישנו פירוט נוסף ונמסר כי, "ישראל ביקשה מהאוכלוסייה בלבנון לעזוב את אתרי חיזבאללה. משרד הבריאות הלבנוני מדווח על 274 מקרי מוות".

דר סטנדרדט האוסטרי, צילום: צילום מסך
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר