המנחה הרוסי טוען: "מכשיר קשר" הוא שמו של הסוכן הישראלי שעומד מאחורי התקיפה בלבנון

המנחה הרוסי המוכר ולדימיר סולוביוב, חושף בטוויטר "חשד" למעורבותו של סוכן חשאי בשם "מכשיר קשר" בתקיפה בלבנון • לדברי סולוביוב, זהו לא המקרה הראשון של סוכן מסתורי זה בפעולה • בעבר טען שיש קשר בין מות ראיסי לבין "הסוכן אלי קופטה"

ולדימיר סולביוב. צילום: AP

ולדימיר סולוביוב, מנחה תוכנית אקטואליה בפריים טיים בטלוויזיה הרוסית ואחד התועמלנים המוכרים של הקרמלין, חולל סערה כאשר דיווח היום (שלישי) ל-1.3 מיליון עוקביו ברשת החברתית על מעורבותו של "סוכן חשאי" ישראלי בשם "מכשיר קשר" בתקיפה האחרונה בלבנון. דלביוב, שבאופן קבוע מאשים את המערב וישראל בכל תופעה עולמית, טען כי הסוכן המסתורי הזה פועל במסגרת שליחות חשאית של ישראל.

ההודעה של סלוביוב בחשובן הטלגרם שלו, צילום: ללא קרדיט

בפוסט שהעלה סולוביוב בטוויטר, הוא הציג את תאוריית הקונספירציה המפתיעה, וקשר בין התקיפה בלבנון לבין דמות בשם "מכשיר קשר". לדבריו, "מדובר בסוכן חשאי ומיומן שישראל שיגרה לפעול מעבר לקווי האויב." מעבר לכך, סולוביוב אף טען שכבר חשף בעבר בשידור חי את קשריו של הסוכן הישראלי המסתורי "אלי קופטה" למות ראיסי.

סולוביוב הוא דמות בולטת ביותר בנוף התקשורת הממלכתית, שגם נודע בהתבטאויות שנויות במחלוקת.

סולביוב ופוטין, צילום: AP

כך, ב-2021 אסרה לטביה על כניסתו לשטחה. הסיבה: סולוביוב אמר כי היטלר ואוטו סקורצני (קצין בכיר באס-אס ששיחרר את מוסוליני) היו "אנשים אמיצים". היטלר היה "אדם אמיץ מאוד, שלהבדיל מאלכסי נבלני, לא חמק מהצבא" ונלחם "בגבורה במלחמת העולם הראשונה". (אחר כך תיקן ואמר ש"גבורתו אינה פוטרת אותו מאחריות על מעשיו").

במאי 2022 סיפק גם אמירה אנטישמית במסגרת הצדקתו את הפלישה הרוסית וטען כי היהודים ניצלו את אוקראינה. "אנו משקמים היום את הצדק ההיסטורי - משחררים חלק מרוסיה - את רוס' הקייבנית מהקולוניזטורים הגרמנים, האנגלוסקסים והיהודים שכבשו אותה וידיהם טבולות עד המרפק בדם העמים, שאותם הם לא מחזיקים כבני אדם בכלל. באוקראינה חיים אחינו, ואף שלחלקם בגלל התעמולה הנאצית יש סירים במקום ראשים, אנחנו נחנך אותם מחדש מתוקף זכות האח הגדול החושב בתבונה..."

למרבה האירוניה, סולוביוב נולד להורים יהודים: שם אביו ויניצקובסקי ושם המשפחה של אמו שפירו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר