אם טראמפ ינצח: איחוד האמירויות עשויה לחדש עסקת F-35 עם ארה"ב

מקורות דיווחו לרויטרס כי אבו דאבי תפנה למועמד הרפובליקני לנשיאות על מנת לחדש את ההסכם משנת 2021 • במידה והעסקה תמומש, האמיריות תהיה המדינה הערבית הראשונה להפעיל מטוסים מסוג זה

העסקה תתממש? טראמפ בן סלמאן. צילום: רויטרס

על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס הבוקר (שישי), איחוד האמירויות שוקלת לבקש מדונלד טראמפ לחדש עסקת נשק משמעותית אם ייבחר לנשיאות ארה"ב בשנית. העסקה, בשווי 23 מיליארד דולר, כוללת מטוסי קרב F-35 ומל"טים חמושים.

מטוס קרב F-35, צילום: רויטרס

מקורות המצוטטים בכתבה טוענים כי איחוד האמירויות תפנה לממשל טראמפ בבקשה לממש את ההסכם המקורי שנחתם בשנת 2021. העסקה הושעתה לאחר שאיחוד האמירויות לא הצליחה להגיע להסכמה עם ממשל ביידן.

אם העסקה תתממש, איחוד האמירויות תהיה המדינה הערבית הראשונה להפעיל את מטוסי ה-F-35 המתקדמים, המצוידים בטכנולוגיית חמקנות מתקדמת. עד כה, ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון המפעילה מטוסים אלו.

טארמפ עם מוחמד בן זאיד אל-נהיאן נשיא האמיריות (ארכיון), צילום: רויטרס

חשוב לציין כי לפני תקופת טראמפ, וושינגטון נהגה לדחות בקשות למטוסי קרב מתקדמים ממדינות המזרח התיכון. זאת, במסגרת מדיניות שנועדה להבטיח את שמירת היתרון הצבאי של ישראל על שכנותיה. גם מחוקקים אמריקנים הביעו חשש כי העסקה עלולה לערער את היתרון הצבאי של ישראל באזור. עם זאת, ישראל עצמה הצהירה כי אינה מתנגדת לעסקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר