תסייע לאיראן? בכיר רוסי: מוכנים ללמד איך להילחם נגד צבאות מערביים

סגן שר הביטחון ברוסיה אמר כי למדינה יש "ניסיון ייחודי" בהתמודדות מול נשק מהמערב וכי היא "המציאה מחדש את הלוחמה המודרנית" • דבריו מגיעים על רקע הדיווחים של העברת טילים בליסטיים למוסקבה

נשיא רוסיה פוטין ונשיא איראן ראיסי לוחצים ידיים בסמרקנד, בספטמבר אשתקד. צילום: רויטרס

סגן שר הביטחון הרוסי, אלכסנדר פומין, אמר היום (שישי) בכנס ביטחון בסין כי למדינתו יש "ניסיון ייחודי" בהתמודדות עם מגוון כלי נשק מערביים במהלך הלחימה באוקראינה. לדבריו, רוסיה מעוניינת לשתף ידע זה עם בעלות בריתה, כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA.

פומין הוסיף כי המלחמה של רוסיה באוקראינה "המציאה מחדש את הלוחמה המודרנית". הוא טען כי המערכה הוכיחה את יכולתם של כלי הנשק הרוסיים להתגבר על אלה של המערב.

כטב"ם מתוצרת איראן לפני נפילתו באוקראינה, צילום: אי.אף.פי

האמירה של הבכיר הרוסי יכולה להיות תמרור אזהרה נוסף לישראל לאור הקשרים המתהדקים בין איראן לרוסיה. רק השבוע דווח ב"וול סטריס ז'ורנל" כי איראן העבירה מאות טילים בליסטיים קצרי טווח לרוסיה, למרות אזהרות חמורות מצד המערב. על פי גורמים רשמיים אמריקנים ואירופאים, מהלך זה מעניק למוסקבה כלי צבאי רב עוצמה נוסף במלחמתה נגד אוקראינה.

הבית הלבן הגיב לדיווח, אם כי לא אישר אותו באופן רשמי. שון סאבט, דובר המועצה לביטחון לאומי, אמר: "אנו מתריעים על העמקת השותפות הביטחונית בין רוסיה לאיראן מאז תחילת הפלישה המלאה של רוסיה לאוקראינה. כל העברה של טילים בליסטיים איראניים לרוסיה תהווה הסלמה דרמטית בתמיכתה של איראן במלחמת התוקפנות של רוסיה נגד אוקראינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר